DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik Dijital Halkla İlişkiler PUB 303 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sosyal medyanın günümüz dünyadaki etkisini değerlendirmeleri,
• Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin kapsamını anlamaları,
• Güncel bir konuda, ekip çalışması ile sosyal kampanya oluşturmaları,
• Yeni medya teknolojilerini kullanarak içerik üretmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere sosyal medya ve çeşitli web platformlarında içerik üretimi ve pazarlaması hakkında birçok pratik etkinlik sunmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler hem derslerde hem de atölye çalışmalarında içerik tanımını ve türlerini ve üretim süreçlerini kavrayacaklardır. Kurs, vaka çalışmaları ve konuk konuşmacılar gibi yeni medya endüstrisindeki uygulamalarla desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dijital PR kampanyası geliştirmek için güncel sosyal sorunları belirlemek ve değerlendirmek.
  • 2- Projelerde ekibin verimli bir üyesi olarak çalışabilmek.
  • 3- Kamuoyu ve kampanya oluşturmada yeni medya teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
  • 4- Dijital medyayı demokratik katılım ve toplumsal talepler bağlamında değerlendirebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Yeni teknolojiler ve halkla ilişkiler 2. Dijital pazarlama 3. Halkla ilişkilerde dijital stratejilerin uygulanması Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun yüzde 60’ını oluşturmaktadır. Sınıf içi egzersizler ve katılım ders notunun yüzde 20’sini oluşturmaktadır. Toplam ders notunun geriye kalan yüzde 20’lik kısmı ise final sınavı ile tayin edilmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Modül (I): Yeni teknolojiler ve halkla ilişkiler: Dijital medya ve halkla ilişkiler için kuramsal çerçeve Okuma ödevi
3 Modül (I): Yeni teknolojiler ve halkla ilişkiler: Halkla ilişkilerde dijital medya kullanımı I Okuma ödevi
4 Modül (I): Yeni teknolojiler ve halkla ilişkiler: Halkla ilişkilerde dijital medya kullanımı II Okuma ödevi
5 Modül (I): Yeni teknolojiler ve halkla ilişkiler: Halkla ilişkilerde dijital medya kullanımı III Okuma ödevi & uygulama raporu
6 Modül (II): Dijital pazarlama: Dijital modeller Okuma ödevi
7 Modül (II): Dijital pazarlama: Dijital tüketici Okuma ödevi
8 Modül (II): Dijital pazarlama: Sosyal medya pazarlamacılığı Okuma ödevi & uygulama raporu
9 Modül (II): Dijital pazarlama: Dijital pazarlama yönetimi Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum
10 Modül (III): Halkla ilişkilerde dijital stratejilerin uygulanması: Dijital stratejiler nedir? Okuma ödevi
11 Modül (III): Halkla ilişkilerde dijital stratejilerin uygulanması: Dijital deneyim tasarımı I Okuma ödevi
12 Modül (III): Halkla ilişkilerde dijital stratejilerin uygulanması: Dijital deneyim tasarımı II Okuma ödevi
13 Modül (III): Halkla ilişkilerde dijital stratejilerin uygulanması: Dijital pazarlama tasarımı Proje raporlarının teslim edilmesi
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Dersin tüm okumaları dijital/rezerv olarak sağlanacaktır. (Khas Learn ve/veya Khas Bilgi Merkezi’nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Uygulama 2 10
Proje 1 40
Sunum/Jüri 1 20
Final Sınavı 1 20
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2510
Proje12020
Sunum/Jüriye Hazırlık199
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12224
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4