DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Retorik ve Topluluk Önünde Konuşma PUB 206 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Retorik ve topluluk önünde konuşmanın kültürel, tarihsel ve toplumsal bağlamların içinde değerlendirilmesi gereken bir iletişim modu olduğunu kavramak
• Topluluk önünde konuşmanın konuşmacı ve dinleyici arasındaki etkileşimden ortaya çıkan bir performans olduğunu anlamak
• Bilgilendirici, ikna edici ya da seremoni konuşması gibi farklı konuşma biçimlerini uygulayarak öğrenmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders ikna sanatını ve topluluk önünce konuşmayı kültürel, tarihsel, siyasi ve toplumsal bağlamlarca çerçevelenmiş bir performans olarak ele alır. Bir iletişim formu olarak kamusal konuşmalar konuşmanın metni, konuşmacı, ve izleyiciler arasındaki etkileşimden doğar ve içinde bulundukları bağlamlar tarafından şekillenirler. Bu farkındalıkla, öğrenciler farklı kaynaklardan okumalar eşliğinde etkili konuşma dilini kullanmaktan aktif dinlemeye kadar konuşma becerilerini geliştirmek için çeşitli fırsatlara sahip olacaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kamusal konuşmanın ve retoriğin neden ve nasıl kültürel bir görüngü, toplumsal bir performans olduğunu ifade edebilmek
  • 2- Bir konuşmayı, bir performansı analiz ederken kullanılan araçlarla analiz edebilmek
  • 3- Etkin dinleme becerilerini sergileyebilmek
  • 4- Bir konuşma tasarlayabilmek, iskeletini çıkartabilmek ve sunabilmek
  • 5- İkna edici, bilgilendirici, seremoni gibi konuşma biçimleri ve kullanımları arasındaki farkı söyleyebilmek
  • 6- Vücut dili, intonasyon, sözel zenginlik gibi konuşma becerilerini sergileyebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders 3 modülden oluşmaktadır: 1. Kamusal Konuşmanın Temel İlkeleri 2. Retoriğin Temel İlkeleri 3. Retorik ve Kamusal Konuşmanın Sosyopolitik Öğeleri Öğrenciler dönem boyunca 5 bireysel konuşma gerçekleştireceklerdir. Her bir konuşmaya birer proje olarak yaklaşılacaktır. Bu konuşmaların toplam not ağırlığı yüzde 60’dir. Son modülde gerçekleşecek münazara bu nota dahildir ve yüzde 10 ağırlıktadır. Kalan yüzde 30 ağırlık 2 farklı konuşma analizinden gelecektir. Ayrıca derse devam ve katılım yüzde 10’dur.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Modül (I): Kamusal konuşmanın temel ilkeleri: Kendini tanıtıcı konuşma İlgili okumalar - Konuşma özeti
3 Modül (I): Kamusal konuşmanın temel ilkeleri: Etkili dinleme İlgili okumalar
4 Modül (I): Kamusal konuşmanın temel ilkeleri: Seremoni konuşması İlgili okumalar - Konuşma özeti
5 Modül (I): Kamusal konuşmanın temel ilkeleri: Konuşma analizi İlgili okumalar ve videolar – vaka analizi
6 Modül (II): Retoriğin temel ilkeleri: İkna sanatı İlgili okumalar
7 Modül (II): Retoriğin temel ilkeleri: Bağlam analizi ve mesaj yapılandırma İlgili okumalar ve videolar – vaka analizi
8 Modül (II): Retoriğin temel ilkeleri: İkna edici konuşma İlgili okumalar - Konuşma özeti
9 Modül (II): Retoriğin temel ilkeleri:Motivasyon konuşması İlgili okumalar - Konuşma özeti
10 Modül (III): Retorik ve kamusal konuşmanın sosyopolitik öğeleri: Retorik ve sosyokültürel ideolojiler İlgili okumalar ve videolar – vaka analizi
11 Modül (III): Retorik ve kamusal konuşmanın sosyopolitik öğeleri: Bilgilendirici konuşma İlgili okumalar - Konuşma özeti
12 Modül (III): Retorik ve kamusal konuşmanın sosyopolitik öğeleri: Münazara İlgili okumalar – Münazara taraf özeti
13 Modül (III): Retorik ve kamusal konuşmanın sosyopolitik öğeleri: Münazara İlgili okumalar – Münazara taraf özeti
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

DeVito, Joseph, The Elements of Public Speaking, 2000. Longman Publications
Monaghan, Leila and Jane Goodman, A Cultural Approach to Interpersonal Communication, 2012. IU Press


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Ödev 2 30
Sunum/Jüri 6 60
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 5 -
Total: 25 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev2918
Sunum/Jüriye Hazırlık61060
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler515
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6