DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Hikaye Anlatımı PUB 208 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersi Veren(ler): Serdar PAKTİN
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Hikaye anlatıcılığını bir iletişim formu olarak görmeleri
• Hikaye anlatıcıları olarak potansiyellerini keşfetmeleri ve kişisel bir tarz oluşturmaları
• Hikaye anlatıcılığında aracın (medium) önemini kavramaları
• Hikaye anlatıcılığını iletişim alanlarının önemli bir öğesi olarak fark etmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders paydaşlarla etkin iletişimi ve duygusal bağlantıyı arttırmak için hikâye anlatımının önemini vurgularken, öğrencilerin hikaye formunun temel öğeleri ile hikaye anlatıcılığının reklam, halkla ilişkiler, gazetecilik gibi farklı iletişim alanlarındaki rolü ve işlevini kavramalarını sağlar. Ders öğrencilerin kendi hikayeci seslerini keşfetmelerine olanak tanır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bir hikayenin temel öğelerini tespit etmek
  • 2- Hikaye anlayıcılığının iletişim alanlarındaki rolünü ifade etmek
  • 3- Farklı medya türleri için hikaye oluşturabilmek
  • 4- Yazılı, sözlü, ya da görsel formatlarda hikaye aktarabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders 3 modülden oluşmaktadır: 1- Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları 2- Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı 3- Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı Öğrenciler modül boyunca sürecek atölyeler sorasında tamamlayacakları projeler üzerinden değerlendirilecekler. Her bir proje yüzde 30 ağırlığında olacak. Yüzde 10 devam ve katılım ağırlığı olacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: İletişim olarak hikaye - atölye İlgili okumalar
3 Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Hikaye seçmede kriterler (Tema, amaç, dinleyici kitle) İlgili okumalar
4 Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Kurmaca ve kurmaca olmayan hikaye İlgili okumalar – anlatı özeti
5 Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Hikaye formunda kişisel anlatı yaratmak Hikaye sunum hazırlığı
6 Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Hikaye anlatıcılığında pathos/logos/ethos İlgili okumalar
7 Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Paydaşlar adına hikaye anlatmak İlgili okumalar
8 Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Hikaye anlatarak topluluk oluşturmak İlgili okumalar – hikaye özeti
9 Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Atölye Hikaye sunum hazırlığı
10 Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Sözlü performans sanatı İlgili okumalar
11 Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Kelime, imge, ses İlgili okumalar
12 Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: İletişimde hikaye anlatıcılığı (gazetecilik, siyaset, reklam, halka ilişkiler…) İlgili okumalar – hikaye özeti
13 Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Atölye Hikaye sunum hazırlığı
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Okuma paketi


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 3 90
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 8 -
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje32060
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler818
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4