DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkiler Sektörleri: Spor, Eğlence ve Finans PUB 305 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Temel halkla ilişkiler sektörlerinin gerekliliklerini öğrenmesi
• Dönem boyunca üç araştırma veya araştırmaya dayalı pratik proje fikri geliştirmesi ve sunması
• Ekip çalışmasına katılması
• İleri sunum becerileri geliştirmesi
• Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden/akademiden mentorlerle iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders üç ana PR sektörüne bölünen modüler bir yaklaşımla tasarlanmıştır. Bu ders, spor iletişimi, halkla ilişkilerde eğlence ve finansal halkla ilişkiler konularında kısa bir tarih, temel tartışma ve gereksinimler sunmaktadır. Ders, öğrencilere belirli halkla ilişkiler sektörlerinde halkla ilişkiler kampanyalarının planlanması ve yürütülmesi için bir plan verir. Bunu yaparken, ders, öğrencileri başarılı bir PR kampanyası düzenlemenin ve yürütmenin her yönünü içeren bir proje fikri oluşturmaya teşvik eder: Planlama aşamaları, zamanlama ve lojistik, bütçeleme, operasyonlar ve yönetim.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel halkla ilişkiler sektörlerinin ihtiyaçlarını anlama becerisi,
  • 2- Ortak projeler tasarlama, geliştirme ve yönetme becerisi,
  • 3- Takım halinde çalışabilme becerisi,
  • 4- İngilizce projelerin sunumu için profesyonel sunum becerisi,
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders üç Halkla İlişkiler Sektöründen oluşmaktadır. Her sektör konusu ve dört proje geliştirme evresine ayrılmıştır. Halkla İlişkiler Sektörleri: 1. Spor İletişimi 2. Halkla İlişkilerde Eğlence 3. Finansal Halkla İlişkiler Proje evreleri: 1. Giriş ve Kısa Bir Tarihçe 2. Örnek Vaka İncelemesi 3. Proje Fikri Geliştirme ve Hazırlık 4. Proje Uygulaması Her modülün danışmanı/mentörü seminerler (ders anlatımı şeklinde) verecek ve öğrencilere ilgili sektörde bir araştırma projesi fikri geliştirmek için ilgili okuma materyallerini sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman/mentör, seminerler sırasında her hafta için verilen okumaları tartışacaktır. Öğrenciler ve danışmanları/mentörleri, bir proje geliştirmek için ilgili modüldeki belirli vaka çalışmalarını inceleyeceklerdir. Ardından, öğrenciler yaratıcı proje fikirleri hakkında görüşmek üzere danışman/mentör ile görüşecek ve ilgili projenin hazırlığına karar vereceklerdir. Her modülün son aşaması projelerin uygulanmasını ve sunulmasını kapsayacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Evre (I): Spor İletişimi: Evre 1: Giriş ve spor iletişiminin kısa bir tarihi Okuma seçkisi
3 Evre (I): Spor İletişimi: Evre 2: Örnek vaka incelemesi Örnek vaka seçkisi
4 Evre (I): Spor İletişimi: Evre 3: Proje fikri geliştirme ve hazırlık Proje fikrinin geliştirilmesi ve proje önerilerinin teslim edilmesi
5 Evre (I): Spor İletişimi: Evre 4: Proje uygulaması Sınıf içi tartışma & sunumlar
6 Evre (II): Halkla İlişkilerde Eğlence: Evre 1: Giriş ve halkla ilişkilerde eğlence sektörünün kısa bir tarihi Okuma seçkisi
7 Evre (II): Halkla İlişkilerde Eğlence: Evre 2: Örnek vaka incelemesi Örnek vaka seçkisi & sınıf içi tartışma
8 Evre (II): Halkla İlişkilerde Eğlence: Evre 3: Proje fikri geliştirme ve hazırlık Proje fikrinin geliştirilmesi ve proje önerilerinin teslim edilmesi
9 Evre (II): Halkla İlişkilerde Eğlence: Evre 4: Proje uygulaması Sınıf içi tartışma & sunumlar
10 Evre (III): Finansal Halkla İlişkiler: Evre 1: Giriş ve finansal halkla ilişkilerin kısa bir tarihi Okuma seçkisi
11 Evre (III): Finansal Halkla İlişkiler: Evre 2: Örnek vaka incelemesi Örnek vaka seçkisi & sınıf içi tartışma
12 Evre (III): Finansal Halkla İlişkiler: Evre 3: Proje fikri geliştirme ve hazırlık Proje fikrinin geliştirilmesi ve proje önerilerinin teslim edilmesi
13 Evre (III): Finansal Halkla İlişkiler: Evre 4: Proje uygulaması Sınıf içi tartışma & sunumlar
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 3 60
Sunum/Jüri 3 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 -
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje33090
Sunum/Jüriye Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler313
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4