Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Banu BAYBARS HAWKS |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Bir halkla ilişkiler alanı olarak kurum içi iletişim süreçlerinin nasıl yönetileceğini öğrenmeleri,
• Kurum içi iletişim stratejileriyle çalışan bağlılığını nasıl artıracaklarını anlamaları,
• Kurum içi iletişim projeleri geliştirirken, stratejik, yaratıcı düşünceyi katabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, kurumlardaki iç iletişim süreçlerine odaklanmaktadır. Derste, öğrencilere iç paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurma, faydalı ilişkiler geliştirme ve çalışanların bağlılığını artırma yeteneği kazandırmak için örgütsel teoriler, araştırma bilgileri, uygulamalar, güncel konular ve vakalar aktarılmaktadır. Ders, öğrencileri başarılı bir iç iletişim kampanyası düzenlemenin ve yürütmenin her yönünü içeren bir proje fikri oluşturmaya teşvik eder: Planlama aşamaları, zamanlama ve lojistik, bütçeleme, operasyonlar ve yönetim. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Örgütsel teorileri, kurum içi iletişim uygulamalarına uyarlama becerisi kazanmak.
- 2- Dijital ve geleneksel kurum içi iletişim taktikleri geliştirme becerisi kazanmak.
- 3- Stratejik kurum içi iletişim projeleri hazırlama ve sunma becerileri kazanmak.
- 4- Kurum içi iletişimin güncel konularını ve sorunlarını kavrama becerisi kazanmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders, 3 temel evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması 2. Proje Geliştirme 3. Proje Uygulama Öğrencilerin, çeşitli vakaların irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir. Öğrenciler, gerçek hayattan vakaları analiz ederek, kurum içi iletişimde bir mükemmellik standardı geliştirmeye teşvik edileceklerdir. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun yüzde 80’ini oluşturmaktadır. Sınıf içi tartışma, egzersiz ve uygulamalara katılım yüzde 10, derse devam ise ders notunun yüzde 10’unu oluşturmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Evre (I): Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması: Örgütsel Teoriler ve İletişim |
Okuma ödevi ve vaka analizi |
3 |
Evre (I): Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması: Kurum İçi İletişim Uygulamaları |
Okuma ödevi ve vaka analizi |
4 |
Evre (I): Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması: Stratejik Kurum İçi İletişim Yönetimi |
Okuma ödevi ve vaka analizi |
5 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje fikri geliştirme atölyesi |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
6 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje için durum analizi ve araştırma |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
7 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje hazırlık |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
8 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje tasarımı |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
9 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje tasarımı |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
10 |
Evre (III): Proje Uygulama: Ara sunum |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
11 |
Evre (III): Proje Uygulama: Proje uygulaması |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
12 |
Evre (III): Proje Uygulama: Proje uygulaması |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
13 |
Evre (III): Proje Uygulama: Son sunum |
Sözlü sunum ve projelerin teslimi |
14 |
Tekrar haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.