DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kurum İçi İletişim PUB 401 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Bir halkla ilişkiler alanı olarak kurum içi iletişim süreçlerinin nasıl yönetileceğini öğrenmeleri,
• Kurum içi iletişim stratejileriyle çalışan bağlılığını nasıl artıracaklarını anlamaları,
• Kurum içi iletişim projeleri geliştirirken, stratejik, yaratıcı düşünceyi katabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, kurumlardaki iç iletişim süreçlerine odaklanmaktadır. Derste, öğrencilere iç paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurma, faydalı ilişkiler geliştirme ve çalışanların bağlılığını artırma yeteneği kazandırmak için örgütsel teoriler, araştırma bilgileri, uygulamalar, güncel konular ve vakalar aktarılmaktadır. Ders, öğrencileri başarılı bir iç iletişim kampanyası düzenlemenin ve yürütmenin her yönünü içeren bir proje fikri oluşturmaya teşvik eder: Planlama aşamaları, zamanlama ve lojistik, bütçeleme, operasyonlar ve yönetim.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Örgütsel teorileri, kurum içi iletişim uygulamalarına uyarlama becerisi kazanmak.
  • 2- Dijital ve geleneksel kurum içi iletişim taktikleri geliştirme becerisi kazanmak.
  • 3- Stratejik kurum içi iletişim projeleri hazırlama ve sunma becerileri kazanmak.
  • 4- Kurum içi iletişimin güncel konularını ve sorunlarını kavrama becerisi kazanmak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, 3 temel evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması 2. Proje Geliştirme 3. Proje Uygulama Öğrencilerin, çeşitli vakaların irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir. Öğrenciler, gerçek hayattan vakaları analiz ederek, kurum içi iletişimde bir mükemmellik standardı geliştirmeye teşvik edileceklerdir. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun yüzde 80’ini oluşturmaktadır. Sınıf içi tartışma, egzersiz ve uygulamalara katılım yüzde 10, derse devam ise ders notunun yüzde 10’unu oluşturmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Evre (I): Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması: Örgütsel Teoriler ve İletişim Okuma ödevi ve vaka analizi
3 Evre (I): Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması: Kurum İçi İletişim Uygulamaları Okuma ödevi ve vaka analizi
4 Evre (I): Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması: Stratejik Kurum İçi İletişim Yönetimi Okuma ödevi ve vaka analizi
5 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje fikri geliştirme atölyesi Sınıf içi tartışma/sunumlar
6 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje için durum analizi ve araştırma Sınıf içi tartışma/sunumlar
7 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje hazırlık Sınıf içi tartışma/sunumlar
8 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje tasarımı Sınıf içi tartışma/sunumlar
9 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje tasarımı Sınıf içi tartışma/sunumlar
10 Evre (III): Proje Uygulama: Ara sunum Sınıf içi tartışma/sunumlar
11 Evre (III): Proje Uygulama: Proje uygulaması Sınıf içi tartışma/sunumlar
12 Evre (III): Proje Uygulama: Proje uygulaması Sınıf içi tartışma/sunumlar
13 Evre (III): Proje Uygulama: Son sunum Sözlü sunum ve projelerin teslimi
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Men, L. R. and Bowen, S. (2017). Excellence in Internal Communication Management. Business Expert Press, New York.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Uygulama 1 10
Proje 1 60
Sunum/Jüri 2 20
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama11010
Proje19090
Sunum/Jüriye Hazırlık248
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4