DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sağlık İletişimi PUB 402 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sağlık iletişiminin etkileri bağlamında iletişim tipolojileri, temel kuramları ile modellerini tanımaları
• Kamu sağlığının gelişiminde iletişimin rolünü anlamaları
• Sağlık odaklı davranış ve tutumları yönlendirmek için paydaşları etkilemede kullanacakları temel yetileri geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders gelişen sağlık iletişimi araştırmaları ve pratiğini tanıma amacını taşımaktadır. Ders, iletişimin kamu sağlığı üzerindeki etkisini ele alırken, iletişimin kişiler arası, kurumsal ve toplumsal seviyeleri ile medya kanalları ve dijital teknolojilere odaklanır. Dersin önemli bir odak noktası stratejik olarak tasarlanmış ve toplumsal olarak duyarlı kampanya, program ve pratiklerinin sağlık alanındaki etkisini anlamaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sağlık iletişiminin farklı formatlarını, uygulamalarını, önemini tespit edebilmek.
  • 2- Kamu sağlığına dair konuları popülerleştirme, savunmada ve müdahale etmede farklı medya stratejilerini karşılaştırabilmek
  • 3- İlgili medya kampanyalarında hedefleri oluşturabilmek ve hedef kitlerde davranış ve tutum değişikliği yaratabilecek sağlık iletişimi kampanyaları tasarlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders üç evreden oluşmaktadır: 1- Sağlık İletişimini Anlamak 2- Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya 3- Sağlık İletişimi Kampanyaları Öğrenciler iki bireysel proje (her biri yüzde 25) ve bir grup projesi (yüzde 40) gerçekleştirecekler. Devam ve katılım yüzde 10 ağırlığında olacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Evre (I): Sağlık İletişimini Anlamak: Sağlık iletişimi neden önemli? İlgili okumalar
3 Evre (I): Sağlık İletişimini Anlamak: Sağlık iletişiminin ilkeleri İlgili okumalar
4 Evre (I): Sağlık İletişimini Anlamak: Sağlık iletişiminde kamusal ve sosyopolitik etkenler İlgili okumalar
5 Evre (I): Sağlık İletişimini Anlamak: Proje sunumları Proje sunum hazırlığı
6 Evre (II): Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya: Sağlık promosyonu ve medya İlgili okumalar
7 Evre (II): Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya: E-sağlık, sağlık okuryazarlığı ve mezenformasyonla mücadele İlgili okumalar
8 Evre (II): Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya: Kriz iletişimi ve kamu sağlığı İlgili okumalar
9 Evre (II): Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya: Proje sunumları Proje sunum hazırlığı
10 Evre (III): Sağlık İletişimi Kampanyaları: Sağlık iletişimi kampanyası oluşturmak İlgili okumalar
11 Evre (III): Sağlık İletişimi Kampanyaları: Farklı vakalar için etkili mesajlar oluşturmak İlgili okumalar
12 Evre (III): Sağlık İletişimi Kampanyaları: Medyada savunuculuk ve toplumsal pazarlama İlgili okumalar
13 Evre (III): Sağlık İletişimi Kampanyaları: Grup proje sunumları Proje sunum hazırlığı
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Tüm okumalar KHASLearn ve/veya KHAS Bilgi Merkezi’nde erişilir olacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 3 90
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 8 -
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje33399
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler919
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3