Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Banu BAYBARS HAWKS |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sağlık iletişiminin etkileri bağlamında iletişim tipolojileri, temel kuramları ile modellerini tanımaları
• Kamu sağlığının gelişiminde iletişimin rolünü anlamaları
• Sağlık odaklı davranış ve tutumları yönlendirmek için paydaşları etkilemede kullanacakları temel yetileri geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders gelişen sağlık iletişimi araştırmaları ve pratiğini tanıma amacını taşımaktadır. Ders, iletişimin kamu sağlığı üzerindeki etkisini ele alırken, iletişimin kişiler arası, kurumsal ve toplumsal seviyeleri ile medya kanalları ve dijital teknolojilere odaklanır. Dersin önemli bir odak noktası stratejik olarak tasarlanmış ve toplumsal olarak duyarlı kampanya, program ve pratiklerinin sağlık alanındaki etkisini anlamaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sağlık iletişiminin farklı formatlarını, uygulamalarını, önemini tespit edebilmek.
- 2- Kamu sağlığına dair konuları popülerleştirme, savunmada ve müdahale etmede farklı medya stratejilerini karşılaştırabilmek
- 3- İlgili medya kampanyalarında hedefleri oluşturabilmek ve hedef kitlerde davranış ve tutum değişikliği yaratabilecek sağlık iletişimi kampanyaları tasarlayabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders üç evreden oluşmaktadır: 1- Sağlık İletişimini Anlamak 2- Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya 3- Sağlık İletişimi Kampanyaları Öğrenciler iki bireysel proje (her biri yüzde 25) ve bir grup projesi (yüzde 40) gerçekleştirecekler. Devam ve katılım yüzde 10 ağırlığında olacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Evre (I): Sağlık İletişimini Anlamak: Sağlık iletişimi neden önemli? |
İlgili okumalar |
3 |
Evre (I): Sağlık İletişimini Anlamak: Sağlık iletişiminin ilkeleri |
İlgili okumalar |
4 |
Evre (I): Sağlık İletişimini Anlamak: Sağlık iletişiminde kamusal ve sosyopolitik etkenler |
İlgili okumalar |
5 |
Evre (I): Sağlık İletişimini Anlamak: Proje sunumları |
Proje sunum hazırlığı |
6 |
Evre (II): Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya: Sağlık promosyonu ve medya |
İlgili okumalar |
7 |
Evre (II): Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya: E-sağlık, sağlık okuryazarlığı ve mezenformasyonla mücadele |
İlgili okumalar |
8 |
Evre (II): Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya: Kriz iletişimi ve kamu sağlığı |
İlgili okumalar |
9 |
Evre (II): Kamu Sağlığı Krizleri ve Medya: Proje sunumları |
Proje sunum hazırlığı |
10 |
Evre (III): Sağlık İletişimi Kampanyaları: Sağlık iletişimi kampanyası oluşturmak |
İlgili okumalar |
11 |
Evre (III): Sağlık İletişimi Kampanyaları: Farklı vakalar için etkili mesajlar oluşturmak |
İlgili okumalar |
12 |
Evre (III): Sağlık İletişimi Kampanyaları: Medyada savunuculuk ve toplumsal pazarlama |
İlgili okumalar |
13 |
Evre (III): Sağlık İletişimi Kampanyaları: Grup proje sunumları |
Proje sunum hazırlığı |
14 |
Tekrar haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.