Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Banu BAYBARS HAWKS |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, sosyal girişimcilik ve yenilikçilik, kurumsal sosyal sorumluluk gibi alanlara yönelik kapasite ve beceriler geliştirmeleri;
• Katılım, demokratikleşme ve sivil toplum arasındaki ilişkiyi anlamaları;
• Sivil toplumun gelişimini tarihsel bir perspektiften eleştirel olarak değerlendirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, sivil toplum, kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal girişimcilik, sosyal yenilikçilik ve aktivizm gibi iletişim konularını, iletişim kampanyalarını, örnek olay incelemelerini, bu alandaki pratik ve teorik çalışmaları içerir. Dünyadaki ve Türkiye'deki STK ve sivil toplumun gelişimine genel bir bakış sağlar, proje yönetimindeki finansman fırsatlarını ve güncel sorunları ve verimli işbirlikleri için iletişim stratejilerini tartışır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Halkla ilişkiler alanında sivil toplum iletişiminin dinamiklerini öğrenme becerisi.
- 2- Üzerinde bir proje geliştirmek için en az bir güncel sosyal sorunu yeterince belirleme ve değerlendirme becerisi.
- 3- Bir sivil toplum projesi tasarlama, yönetme ve raporlama becerisi kazanma becerisi.
- 4- Kâr amacı gütmeyen sektörde medya uzmanları olarak bir kariyer yolu geliştirmek için beceriler geliştirme becerisi
- 5- Belirli bir projede takımın üretken bir üyesi olarak çalışabilme becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders ilgili literatür ve araştırma materyallerinin takibi, seminer tartışmaları, vaka analizi analizleri, proje planlama ve uygulama atölyelerini içeren üç aşamadan oluşmaktadır. İlk evre, ilgili kavramları belirlemeye ve yerel ve küresel vakaları analiz etmeye odaklanır. Öğrencilerin vaka çalışmalarına katılımı her hafta kısa denemelerle (yüzde 10) değerlendirilir. İkinci evre, sivil toplum proje tasarımı için gerekli olan bilgi birikimine odaklanan çeşitli çalıştaylar aracılığıyla gerçekleştirilir. Öğrencilerin tartışmalara katılmaları beklenir ve katılımları notlandırılır (yüzde 10). Üçüncü evre proje tasarımı, planlaması ve uygulamasına odaklanır. Bu evre öğrencilerin ilerlemesi atölye çalışmaları kapsamında değerlendirilir (yüzde 15). Üçüncü evrenin sonunda öğrenciler proje önerilerini sunarlar ve ön çalışmalarını akran tartışmasına açar. Aşama III'ün sonunda bir kez daha sunum yapmaları, proje geliştirmeleri hakkında rapor vermeleri ve bir etkinlik veya kampanya düzenlemeleri istenir (yüzde 20). Dönem sonunda öğrencilerden final çalışmaları olarak değerlendirilen ayrıntılı bir proje raporu sunmaları istenir (yüzde 45) |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Evre (I): Arkaplan: Sivil toplumun tarihsel değerlendirmesi |
Okuma seçkisi ve vaka analizi |
3 |
Evre (I): Arkaplan: Toplumsal iyilik için iletişim |
Okuma seçkisi ve vaka analizi |
4 |
Evre (I): Arkaplan: Kampanyacılık ve savunuculuk |
Okuma seçkisi ve vaka analizi |
5 |
Evre (I): Arkaplan: Sosyal girişimcilik ve yenilikçilik için iletişim |
Okuma seçkisi ve vaka analizi |
6 |
Evre (II): Proje Tasarımı: Yasal çerçeve, kurumsal kimlik ve yasal statü çalıştayı |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
7 |
Evre (II): Proje Tasarımı: Proje planlama çalıştayı |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
8 |
Evre (II): Proje Tasarımı: İletişim ağı oluşturma ve fonlama çalıştayı |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
9 |
Evre (II): Proje Tasarımı: Proje ön planlaması |
Sunumlar |
10 |
Evre (III): Proje Yönetimi: Proje uygulaması |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
11 |
Evre (III): Proje Yönetimi: Proje uygulaması |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
12 |
Evre (III): Proje Yönetimi: Proje kampanyası |
Etkinlik düzenleme ve/ya sunumlar |
13 |
Evre (III): Proje Yönetimi: Proje kampanyası |
Etkinlik düzenleme ve/ya sunumlar |
14 |
Tekrar haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.