Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yapım Süreci ve Sonrası | RTC 202 | Bahar | 02+06+00 | Zorunlu | 5 | 8 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Didem PEKÜN |
Dersi Veren(ler): | Didem PEKÜN |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Günümüz film ve televizyon endüstrisindeki gelecekte çalışabilecekleri farklı pozisyon ve alanlara dair bilgi sahibi olmaları • Film ve TV prodüksiyon ve post-prodüksiyon araçlarını kullanabilme becerilerini geliştirmeleri • Film ve TV prodüksiyon ve post-prodüksiyon araçlarını, görsel-işitsel hikâye anlatımı için estetik olarak kullanabilmeleri • Görsel-işitsel bir projenin prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamalarını anlayıp yönetebilme becerisi kazanmaları • Belirli bir bütçeyle çalışma becerisi kazanmaları • Set içi ve dışında, takım çalışması içinde deneyim kazanmaları • Derste edindikleri bilgi ve becerileri, endüstriden ve akademiden mentorlarla iş birliği içerisinde, gerçek hayattaki olaylara uygulayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere sinema, VOD, televizyon ve çevrimiçi platformlar için tasarlanan yapımların iş akışını anlayabilme, prodüksiyon, post-prodüksiyon ve dağıtım süreçlerinin gerektirdiği uygulamaları icra edebilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu süreç sinematografi, oyuncu yönetimi, ışık, online ve offline kurgu, ses tasarımı, görsel efekt tasarımı ve farklı platformlar için çıktı alma aşamalarını kapsamaktadır. Öğrenciler 14 hafta boyunca, bu görsel-işitsel araçları yaratıcı hikâye anlatımı için kullanmayı öğreneceklerdir. Film ve televizyon endüstrisindeki olaylar sunularak, öğrencilerin haftanın konusu doğrultusunda farklı projeler üzerine çalışmaları istenecektir. Öğrenciler film ve televizyon sahnelerinin yeniden çevrimini ve kurgusunu yapacaklar, oyuncularla çalışacaklar, post-prodüksiyon araçlarını kullanarak anlam yaratacaklar ve bir sahne hazır olana kadar izlenmesi gereken her adımı takip edeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu ders okumalar, seminerler, gerçek hayat olayları üzerine çalışmalar ve prodüksiyon atölyelerinden oluşmaktadır. Her modül sektörden profesyoneller tarafından verilecek ve onların gerçek hayattaki proje deneyimleri seminerlere entegre edilecektir. Derste vaka analizleri öğrencilerin katılımıyla yeniden yaratılacak ve böylece öğrenciler her hafta, farklı yapım tekniklerini dersteki konulara uygulama fırsatı bulacaklardır. Bu egzersizler ders notunun yüzde 40'ını etkilemektedir. Okumalar ve seminerler: Bir film/TV profesyoneli, her hafta bir seminer verecek ve prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamaları için ilgili okumaları sağlayacaktır. Öğrenciler ve sektör profesyoneli, her hafta okunması ve izlenmesi gereken materyal hakkında tartışma yürütecektir. Öğrencilerin sorumlu olduğu materyali okumuş ya da izlemiş olarak derse gelmesi beklenmektedir. Gerçek Hayattan Olaylar Üzerine Çalışmalar ve Atölyeler: Öğrenciler ve mentor, gerçek hayattan olayları haftanın konusuyla ilişkilendirerek ele alacaklardır. Mentor ve öğrenciler öncelikle olayı analiz edecekler ve ardından söz konusu yapımı, film/tv endüstrisindeki cihazları, araçları ve teknikleri kullanarak yeniden yaratacaklardır. Örn: Bir korku filminden seçilen bir sahne için ışık yapma, iç ve dış mekân çekimleri yapma, bilinen ya da buluntu filmlerden seçilen sahneleri yeniden kurgulama. Dersin finali için bir filmden seçilen bir sahnenin senaryosu verilerek, öğrencilerden sahneyi yeniden çekmeleri istenecektir. Öğrenciler orijinalini izlemeden ve türünü bilmeden sahneyi çekip/kurgulayıp farklı platformlar için dağıtıma hazır hâle getireceklerdir. Bitmiş sahneler jüri karşısında sunulacaktır. Bu proje ders notunun yüzde 40'ını etkilemektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Ekip ve Oyuncular için Provalar | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
3 | Mizansen, ışık, camera ve ses ekipmanları için testler | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
4 | Oyuncularla çalışmak | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
5 | Çekim: Ses ve imge üretimi | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
6 | Çekim: Ses ve imge üretimi | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
7 | Çekim: Ses ve imge üretimi | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
8 | Çekim: Ses ve imge üretimi | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
9 | Offline kurgu | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
10 | Online kurgu | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
11 | Ses tasarımı | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
12 | Farklı platformlar için çıktı alma | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
13 | Dağıtım ve PR | Okuma ve araştırma. Önerilen materyalleri izleme. Sınıfta gerçek hayattan alınan bir olay üzerine çalışma |
14 | Değerlendirme Haftası |
• Ascher, S. & Pincus, E. 2013. The Filmmaker’s Handbook. New York: Penguin Group. • Brown, B. 2016. Cinematography: Theory and Practice, Second Edition: Image Making for Cinematographers and Directors. London and New York: Routledge. • Goldman, W. 1989. Adventures in the Screen Trade: A Personal View of Hollywood and Screenwriting. New York: Warner Books. • Kwnworthy, C. 2012. Master Shots vol 1, 2, and 3: 100 Advanced Camera Techniques to Get an Expensive Look on your Low Budget Movie. Studio City, CA: Michael Wiese Productions. • Lumet, S. 1996. Making movies. London: Vintage. • Murch, W. 2001. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. Silman- James Press. • Malkiewicz, K. 1992 Film Lighting: Talks with Hollywood's Cinematographers and Gaffers. New York: Touchstone. • Rodrigez, R. 1996. Rebel Without A Crew. Middlesex: Plume. • Vachon, C. & Edelstein, D. 1998. Shooting to Kill: How an Independent Producer Blasts Through the Barriers to Make Movies that Matter. New York: Avon Books. • Warshawski, M. 2010. Shaking the Money Tree, 3rd Edition: The Art of Getting Grants and Donations for Film and Video (Shaking the Money Tree: The Art of Getting Grants & Donations). Studio City, CA: Michael Wiese Productions. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 40 |
Ödev | 10 | 40 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 78 | 78 |
Ödev | 10 | 7 | 70 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 200 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
OC2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |
OC3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
OC4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
OC5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||
OC6 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | ||||
OC7 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |