DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Senaryo RTC 232 Güz-Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ali VATANSEVER
Dersi Veren(ler): Ali VATANSEVER
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Senaryo yazarlarının kullandıkları kaynakları keşfetmeleri
• Senaryo analizinde kullanılan anahtar kavramlar ve temel yapıları tanımlayabilmeleri
• Senaryo yazım tekniklerini kullanarak bir kısa film senaryosu yazabilmeleri
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, film yapımı sürecinde senaryonun önemini kavramanıza yardım edecektir. Ders kapsamında, ilginizi çeken bir konuda kurmaca veya belgesel bir kısa film senaryosu üreteceksiniz. Ders, hikâye seçimi, hikâyenin senaryoya dönüştürülmesi, senaryo analizi, geliştirme ve yeniden yazım aşamalarını kapsayarak, senaryo yazımının temellerine odaklanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Hikâye ve senaryonun temellerini anlayabilmek ve senaryo analizi ve eleştirisi için temel becerileri kazanmak
  • 2- Hikâye anlatımının tarihindeki esas motif ve yapıları tanımlamak
  • 3- Senaryo yazımındaki temel kavram ve teknikleri anlamak ve kullanmak
  • 4- Temel senaryo tekniklerini, yazılan kısa film senaryolarına uygulayarak, kazanılan becerileri sergilemek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Üç evrede işlenen bu ders okuma, senaryo analizi, pitching stratejileri ve yoğun yazım seanslarından oluşan bir yapıya sahiptir. Öğrenciler her evrede temel kavramlarla tanışacak ve bu kavramları uyguladıkları/değerlendirdikleri yazılı projeler sunacaklardır. Danışman, ders kapsamında gerçekleştirilecek olan her proje için dersler/seminerler verecek öğrencilerin proje fikirlerini geliştirmeleri için ilgili okumaları temin edecektir. Danışman ve öğrenciler seminerler sırasında, her hafta için belirlenen okumaları ve proje fikirlerini tartışacaklardır. Öğrencilerin belirlenen tüm okumaları yapmış olarak derslere katılmaları beklenmektedir. Bunun yanında, danışman ve öğrenciler proje stratejilerini geliştirirken, önceden belirlenen film ve senaryo örneklerini analiz edeceklerdir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Senaryo formatları. Celtx nasıl kullanılır? Okuma ve araştırma. Kısa rapor yazımı.
3 Kısa film Okuma ve araştırma. Kısa rapor yazımı.
4 Karakter, çatışma, yapı Okuma ve araştırma. Kısa rapor yazımı.
5 Sembollerin dünyası Değerlendirme yazısı
6 Sinopsis Yazımı Proje fikrinin geliştirilmesi.
7 Tretman Yazımı Proje fikrinin geliştirilmesi.
8 Pitching: Bir fikir nasıl satılır? Tartışma ve sunumlar
9 Aktların Ayrımı Okuma ve araştırma. Kısa rapor yazımı.
10 1. Akt: Açılış, motivasyon, çatışma, bütünlük İlk taslağın yazılması
11 2. Akt: Amaç, engel İlk taslağın yazılması
12 3. Akt: Twist, çözülme Tartışma ve sunumlar
13 Final Proje Araştırması Sunumları
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

All the required/recommended readings will be provided in the form of digital/reserve course reader (available at KHASLearn and/or KHAS Information Center.)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 60
Ödev 3 10
Sunum/Jüri 3 20
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13535
Ödev3618
Sunum/Jüriye Hazırlık31030
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4