DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Türler ve Formatlar RTC 331 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Melis BEHLİL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Var olan tür ve formatlara aşina olması
• Farklı formatların yaratılması, bütçe hazırlanması ve pazarlama konularında bilgi sahibi oması
• Küresel tür ve formatların nasıl dolaşıma sokulduğu ve dönüşüme uğradığını kavrayabilmesi
• Analitik ya da yaratıcı bir proje geliştirebilmeleri
• Projelerini sunabilmeleri ve kendilerini net bir şekilde ifade edebilmeleri
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere sinema ve yayıncılık alanındaki farklı tür ve formatları tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders kuramsal ve analitik ekran çalışmalarıyla uygulamalı pratiği birleştirerek öğrencilere hem farklı tür ve formatların arka planına dair bilgi verecek hem de bir proje yaratabilmeleri için beceri kazandıracaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı format ve türleri ayırt edip analiz edebilmek
  • 2- Farklı tür ve formatların nasıl geliştiğine dair bilgi sahibi olmak
  • 3- Farklı tür ve formatların nasıl dolaşıma girdiği ve farklı bölgelerin nasıl farklı taleplere sahip olabileceği konularından bilgi sahibi olmak
  • 4- Bir projeyi sunabilmek
  • 5- Bir proje fikrini değerlendirebilmek
  • 6- Bir proje fikrini yapım sürecine kadar geliştirebilmek
  • 7- Fikirleri net bir biçimde sunup ifade edebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders üç evreden oluşmaktadır. İlk evrede dönem boyunca uygulanacak kavramlar tanımlanacaktır. İkinci evre, örnek çalışmalar vasıtasıyla tür ve formatlara farklı yaklaşımları merkeze alacaktır. İlk iki evre için öğrencilerin, her haftanın okuması ve sınıf tartışması için eleştirel yorum ve soru hazırlaması beklemektedir. Üçüncü evre, bir proje fikrinin geliştirilmesi, sınıfa sunulması ardından geri bildirimlere tekrar geliştirilmesini içerir. Sunumlar hem mentor hem de öğrenciler tarafından değerlendirilecek ve final proje notu hem final sunumları hem de final portfolyoları üzerinden değerlendirilecektir. Film endüstrisinden uzmanlar derse davet edilecek ve projeleri üzerine konuşacaklardır. Bu ders öğrencilerden aktif ve sorumluluk sahibi olmalarını beklemektedir. Öğrencilerin derse gerekli materyalleri okumuş ya da izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Tür, format, konvansiyon ve ikonografinin tanımlanması Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
3 Endüstriyel kategoriler olarak türler ve formatlar Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması, değerlendirme yazısı
4 Küresel formatlar, fikirlerin dolaşıma sokulması Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması, değerlendirme yazısı
5 Örnek Araştırma I Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması, değerlendirme yazısı
6 Örnek Araştırma II Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması, değerlendirme yazısı
7 Örnek Araştırma III Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması, değerlendirme yazısı
8 Örnek Araştırma IV Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması, değerlendirme yazısı
9 Proje fikirlerinin geliştirilmesi ve tartışılması Proje fikrinin geliştirilmesi, sınıf tartışması, değerlendirme yazısı
10 Proje fikirlerinin sunumu Projenin sunulması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma
11 Projelerin geliştirilmesi ve tartışılması Öğrenci projelerinin tartışılması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma
12 Projelerin geliştirilmesi ve tartışılması Öğrenci projelerinin tartışılması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma
13 Final Proje Sunumları Projelerin sunumu, sektör uzmanlarının geri bildirim vermesi
14 Final Proje Teslimi Final projesinin tamamlanması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Barry Keith Grant, Film Genre Reader IV
• Glen Creeber, The Television Genre Book
• Tasha Oren, Sharon Shahaf. Global Television Formats: Understanding TV Across Borders.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 45
Ödev 7 30
Sunum/Jüri 1 15
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 10 -
Total: 33 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13333
Ödev7321
Sunum/Jüriye Hazırlık11414
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10440
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5                        
OC6                        
OC7