DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yapım, Dağıtım ve Gösterim RTC 334 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Melis BEHLİL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Prodüksiyon yönetimi hakkında fikir sahibi olması
• Küresel ve yerel film endüstrilerindeki temel meseleleri anlayabilmesi
• Bir projeyi geliştirmek için gereken metotları öğrenmesi
• Prodüksiyon terimlerini bilmesi
• Uzun metraj film prodüksiyonunun finansal planına hâkim olması
• Bir yapımcıya projesini sunabilmesi
• Farklı filmler için pazarlama stratejilerini tartışabilmesi
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders film, televizyon ve yeni medya projelerinde prodüksiyonun önemini araştırmaktadır. Derste özellikle yapım planlaması, bütçe yapma, takvim hazırlama ve dağıtım konularına odaklanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Prodüksiyon yönetimini, küresel ve yerel film endüstrilerindeki temel meseleleri kavramak
  • 2- Prodüksiyon ekipleri için çalışma planı hazırlamak
  • 3- Finansal plan hazırlamak
  • 4- Pazarlama stratejisi geliştirmek
  • 5- Bir yapımcıya proje sunmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, ders anlatımı ve tartışmalardan oluşmaktadır. Giriş niteliğindeki ilk iki haftadan sonra öğrenciler, dönem sonunda sektör uzmanlarından oluşan bir jüriye sunacakları final projelerini hazırlamaya başlayacaklardır. Her hafta, öğrencilerin devam eden projelerine katkı sağlayacak konuların farklı unsurları üzerinde durulacaktır. Ayrıca öğrencilerin kavramlara dair bilgisini ölçen bir vize sınavı ve egzersiz mahiyetinde, final projesine dair uygulamalar içeren üç ödev olacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Endüstri olarak sinema, ürün olarak film Gereken materyallerin okunması, tartışmalar
3 Yeşilçam Gereken materyallerin okunması, tartışmalar
4 Geliştime: Fikirler, sunum, senaryo doktorluğu Gereken materyallerin okunması, tartışmalar
5 Yapım: Ekip, call sheet’ler, raporlar Gereken materyallerin okunması, tartışmalar, proje fikrinin sunulması
6 Bir film için nasıl bütçe yapılır? Gereken materyallerin okunması, tartışmalar
7 Bir film nasıl finanse edilir? Gereken materyallerin okunması, tartışmalar
8 Film yapımının hukuki boyutları Gereken materyallerin okunması, tartışmalar, bütçe hazırlama, finans planı ödevi
9 Pazarlama planı Gereken materyallerin okunması, tartışmalar
10 Pazarlama stratejisi Gereken materyallerin okunması, tartışmalar, pazarlama planı ödevi
11 Uluslararası pazarlama ve festivaller Gereken materyallerin okunması, tartışmalar
12 Exploitation windows Gereken materyallerin okunması, tartışmalar, pazarlama ödevi
13 Projelerin tartışılması Devam eden projelerin sunumu, tartışmalar
14 Final Proje Teslimi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Eve Light, The Complete Film Production Handbook, Third Edition
• Gregory Goodell, Independent Feature Film Production: A Complete Guide from Concept Through Distribution
• Hülya Uğur Tanrıöver, Türkiye’de Film Endüstrisinin Konumu ve Hedefleri


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Proje 4 60
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 11 -
Ara Sınavlar 1 20
Total: 30 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje41560
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11333
Ara Sınavlar11515
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5