DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sinematografi RTC 335 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Melis BEHLİL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Atmosfer yaratmak, dramayı yoğunlaştırmak ve görsel anlatıyı geliştirmek için aydınlatmanın estetik elementlerini kullanabilmesi
• Hikâye anlatmak için kamera ve ışığı kullanabilmesi
• Projelerini hem bireysel hem de grup içinde geliştirip pitch edebilmesi
• Teknik ve analitik beceriler geliştirmesi
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, sinematografi hakkında teorik bilgileri ve sinematografinin işleyiş mekaniği, pratiği ve uygulamalarına ilişkin sorunlar ile çözümlerin araştırılmasını kapsar. Ayrıca, derste bazı görüntü yönetmenlerinin seçilmiş işlerinden örnekler incelenir ve tartışılır. Ders öğrencilere kadrajlama, kompozisyon, kamera hareketleri, alan derinliği ve ışıklandırmayı kapsayarak, sinematografi prensipleri ve teknikleri hakkında temel bir altyapı sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Işık kullanarak mekân aydınlatabilmek
  • 2- Işıklandırma elementlerini kullanarak ruh hâli ve zaman duygusu yaratmak
  • 3- Görsel anlatıyı kamera açılarını kullanarak desteklemek
  • 4- Kamera yerleşimi ve hareketlerinin işlevlerine hâkim olmak
  • 5- Bir görüntü yönetmeninin bir prodüksiyon grubunda nasıl çalıştığına dair bilgi sahibi olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders üç modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1- Sinematografinin temelleri 2- Sinematografik elementlerin işlevleri 3- Sinematografinin İcrası Proje üretimi, uygulamalı çekimler, tartışmalar, seminerler, davetli konuşmacılar, okumalar ve film gösterimleriyle birlikte öğrenciler bu derste, iyi bir sinematografi yaratmanın neler gerektirdiğini kavrar. Her modülün sonunda, modül boyunca tartışılan en az bir kavram ya da teknik terim hakkında öğrenci sunumları yapılır. Sunumlar sözlü ya da görsel-işitsel proje olarak yapılabilir. Tüm sunumlar raporlarla desteklenir ve öğrencinin sunumu hem kendisi hem de diğer öğrenci arkadaşları tarafından değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Görsel Hikâye Anlatımına Giriş “Görsel öyküleme” okuma ve araştırma
3 Kameraya Teknik Giriş “Kameraya teknik giriş” okuma ve araştırma
4 Lensler Çekim formatı egzersizi
5 Kamera Yerleşimi Alan derinliği egzersizi
6 Kamera Hareketleri Proje#1 fikrinin seçimi
7 Aydınlatma Araçları Kamera hareketi egzersizi
8 Yaratıcı Aydınlatma Proje # 1 fikrinin geliştirilmesi
9 Renk Temel aydınlatma egzersizi
10 Senaryo çözümlemesi Film çekme Projesi # 1
11 Tek çekim planı Proje # 1 kaba kurgu
12 Süreklilik Final cut
13 Projelerin sunumu ve tartışma
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 60
Ödev 3 10
Sunum/Jüri 3 20
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje14545
Ödev3618
Sunum/Jüriye Hazırlık31545
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3   1 2     3 3 3
OC2 2     2     3 3 3
OC3   2   2       3 3
OC4   2   2       3 3
OC5   1   2   3   3 3