DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ses Tasarımı RTC 336 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Melis BEHLİL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Ses kaydı, kurgusu ve tasarımı için kullanılan ekipmanlar ve yöntemlere dair eleştirel ve pratik bir bakış kazanması
• Sesin kaydı, yaratımı, kurgusu ve manipülasyonu üzerine pratik ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirmesi
• Sesle üretilen bilgi ve ses tasarımı konularının güncel estetik ve sosyal bağlamlarını tartışabilmesi
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda ses üretme kabiliyetlerini geliştirmek için sağlam bir zemin oluşturmayı amaçlamaktadır. Dönem boyunca sesi duyma, dinleme, kayıt etme, analiz ve manipüle etme konularının teknik ve estetik yönleri ele alınacaktır. Görsel İletişim ve film yapımı alanları göz önüne alınarak, ses üretimine dair pratik yetilerin kazandırılması için önemli kuramlar analiz edilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Herhangi bir ses ekipmanını kullanarak mekânda ses kaydedebilmek.
  • 2- Filmlerdeki ses öğelerini analiz edip anlayabilmek.
  • 3- Bitmiş bir film projesini daha etkili hâle getirmek için ses ve müziği kullanabilmek
  • 4- Ses konusunda uzmanlaşıp, ses departmanında çalışan personelle grup çalışması yapabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders üç modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1- Kaydetme ve dinleme 2- Sinemasal sesler 3- Mixing Öğrenciler verilen konu üzerine çalışarak her hafta ödev teslim edecekler, 11 hafta boyunca sınıfta içli dışlı oldukları teori ve haftalık uygulamalarla becerilerini geliştireceklerdir. Dönemin sonunda öğrencilerden, kazandıkları tüm bilgi birikimi ve becerileri sergileyebilecekleri, önceden kaydedilmiş görüntülere (gişe filmi ya da kendi projeleri olabilir) eşlik eden, sıfırdan yaratılmış bir soundtrack tasarımı yapmaları beklenecektir. Proje 1 ilâ 5 dakika arasında olacaktır ve tüm seslerin, diyalogların, ortam ve foley efektlerinin ve varsa müziğin öğrenciler tarafından tasarlanmış olması beklenmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Ses ve Ses alma cihazları Okuma ve araştırma, önerilen web sitelerini izleme/dinleme
3 Mikrofonlar Okuma ve araştırma, önerilen web sitelerini izleme/dinleme
4 Ses Kayıt ve Düzenleme Teknikleri Okuma ve araştırma, önerilen web sitelerini izleme/dinleme
5 Gündelik ses nesneleri Kısa rapor yazımı
6 Görsel medya için müzik Okuma ve araştırma, önerilen web sitelerini izleme/dinleme
7 1. Proje devam ediyor Okuma ve araştırma, önerilen web sitelerini izleme/dinleme
8 Proje # 1'in sunulması ve eleştirilmesi Sunum ve tartışma
9 Ses ve görüntü / Prodüksiyon # 2 Okuma ve araştırma, önerilen web sitelerini izleme/dinleme
10 Proje # 2'nin sunulması ve eleştirilmesi Sunum, tartışma, geri bildirim
11 Bitirme projesi ilk aşama Önerilen web sitelerini izleme/dinleme
12 Bitirme projesi ikinci aşama Önerilen web sitelerini izleme/dinleme
13 Projelerin sunumu
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 60
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 3 20
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15555
Ödev188
Sunum/Jüriye Hazırlık31545
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1     1 3     3 1 3
OC2 2   2 2     3 2 3
OC3 2 2 2 2     3 3 3
OC4     2 3   3 1 2 3