DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kurgu RTC 337 Güz-Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: elif.akcali
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Kurgu tarihi ve kuramlarına aşina olması
• Bilgisayar ara yüzünü kullanarak kurgu becerilerini geliştirmesi
• Kurgu masasında verilen kararları tartışıp eleştirel bir biçimde değerlendirebilmesi
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere kurgu sanatı ve tekniğini anlatmak için kuramsal, tarihsel ve sanatsal tartışmalarla beraber bilgisayar yazılımı ile gerçekleştirilecek pratik egzersizleri içerir. Öğrenciler sınıfta Adobe Premiere Pro programı ile çalışırken bir yandan da gösterilen film sahneleri aracılığıyla kurgunun ritm, duygu, ses, renk, zaman ve mekanı nasıl etkilediğini çözümlerler. Ders sonunda öğrencilerin bilgisayar yazılımını temel seviyede kullanabilir olması ve kurgu seçimlerinin nasıl, neden ve ne zaman yapıldığna dair eleştirel bir bakışa sahip olması beklenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kurgu tarihi ve kuramı hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • 2- Kurgu kararlarının arkasındaki işlevleri anlama yetisine sahip olurlar.
  • 3- Ham görüntüyü bilgisayar yazılımında bir sahneye dönüştürme yetisine sahip olurlar.
  • 4- Filmlerin ve yönetmenlerin tekrar eden kurgu prensiplerini eleştirel bir şekilde değerlendirme yetisine sahip olurlar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders üç evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1- Kurgunun Tarihi 2- Kurgunun Temelleri 3- Kurgu Teknikleri. Öğrenciler verilen konu üzerine çalışarak her hafta ödev teslim edecekler, 11 hafta boyunca sınıfta içli dışlı oldukları teori ve haftalık uygulamalarla becerilerini geliştireceklerdir. Dönemin sonunda öğrencilerden, kazandıkları tüm bilgi birikimi ve becerileri sergileyebilecekleri, önceden kaydedilmiş ve kurgulanmamış görüntülere (gişe filmi ya da kendi projeleri olabilir) eşlik eden, sıfırdan yaratılmış bir final kurgusu yapmaları beklenecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Bilgisayar yazılımının arayüzüne giriş Metinlerin okunması
3 Kurgu tarihi Metinlerin okunması
4 Kurgunun sahnedeki anlama katkısı & Medya dosyalarının kaydedilip organize edilmesi Metinlerin okunması
5 Video kurgusunun temelleri Metinlerin okunması ve uygulama
6 Devamlılık kurgusu & Medya dosyaları ile çalışma Metinlerin okunması ve uygulama
7 Aksiyon sahnelerinin kesimi & İleri kurgu teknikleri Metinlerin okunması ve uygulama
8 Diyalog sahnelerinin kesimi & İleri kurgu teknikleri Metinlerin okunması ve uygulama
9 Alternatif hikaye anlatım teknikleri Ders notlarının çalışılması
10 İleri kurgu teknikleri Metinlerin okunması
11 Video efektleri ve renk düzeltme Uygulama
12 Compositing Uygulama
13 Jenerikler & Medya paylaşımı Uygulama
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Walter Murch. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. Los Angeles: Silman-James Press, 1992.
Karel Reisz. The Technique of Film Editing. Boston: Focal Press, 1968.
Dancyger, Ken. The Technique of Film and Video Editing. Boston: Focal Press, 2007.
Adobe Creative Team. Adobe Premiere Pro CS6 Classroom in a Book. San Jose: Adobe Press, 2013.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 11 25
Proje 1 40
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 25
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama11333
Proje15050
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4