Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kurgu | RTC 337 | Güz-Bahar | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | elif.akcali |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Kurgu tarihi ve kuramlarına aşina olması • Bilgisayar ara yüzünü kullanarak kurgu becerilerini geliştirmesi • Kurgu masasında verilen kararları tartışıp eleştirel bir biçimde değerlendirebilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere kurgu sanatı ve tekniğini anlatmak için kuramsal, tarihsel ve sanatsal tartışmalarla beraber bilgisayar yazılımı ile gerçekleştirilecek pratik egzersizleri içerir. Öğrenciler sınıfta Adobe Premiere Pro programı ile çalışırken bir yandan da gösterilen film sahneleri aracılığıyla kurgunun ritm, duygu, ses, renk, zaman ve mekanı nasıl etkilediğini çözümlerler. Ders sonunda öğrencilerin bilgisayar yazılımını temel seviyede kullanabilir olması ve kurgu seçimlerinin nasıl, neden ve ne zaman yapıldığna dair eleştirel bir bakışa sahip olması beklenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu ders üç evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1- Kurgunun Tarihi 2- Kurgunun Temelleri 3- Kurgu Teknikleri. Öğrenciler verilen konu üzerine çalışarak her hafta ödev teslim edecekler, 11 hafta boyunca sınıfta içli dışlı oldukları teori ve haftalık uygulamalarla becerilerini geliştireceklerdir. Dönemin sonunda öğrencilerden, kazandıkları tüm bilgi birikimi ve becerileri sergileyebilecekleri, önceden kaydedilmiş ve kurgulanmamış görüntülere (gişe filmi ya da kendi projeleri olabilir) eşlik eden, sıfırdan yaratılmış bir final kurgusu yapmaları beklenecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Bilgisayar yazılımının arayüzüne giriş | Metinlerin okunması |
3 | Kurgu tarihi | Metinlerin okunması |
4 | Kurgunun sahnedeki anlama katkısı & Medya dosyalarının kaydedilip organize edilmesi | Metinlerin okunması |
5 | Video kurgusunun temelleri | Metinlerin okunması ve uygulama |
6 | Devamlılık kurgusu & Medya dosyaları ile çalışma | Metinlerin okunması ve uygulama |
7 | Aksiyon sahnelerinin kesimi & İleri kurgu teknikleri | Metinlerin okunması ve uygulama |
8 | Diyalog sahnelerinin kesimi & İleri kurgu teknikleri | Metinlerin okunması ve uygulama |
9 | Alternatif hikaye anlatım teknikleri | Ders notlarının çalışılması |
10 | İleri kurgu teknikleri | Metinlerin okunması |
11 | Video efektleri ve renk düzeltme | Uygulama |
12 | Compositing | Uygulama |
13 | Jenerikler & Medya paylaşımı | Uygulama |
14 | Değerlendirme Haftası |
Walter Murch. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. Los Angeles: Silman-James Press, 1992. Karel Reisz. The Technique of Film Editing. Boston: Focal Press, 1968. Dancyger, Ken. The Technique of Film and Video Editing. Boston: Focal Press, 2007. Adobe Creative Team. Adobe Premiere Pro CS6 Classroom in a Book. San Jose: Adobe Press, 2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 11 | 25 |
Proje | 1 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 |
Total: | 27 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 11 | 3 | 33 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 |