Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sinema ve Sosyoloji | RTC 338 | Güz-Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Melis BEHLİL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin, • Sosyal-bilimsel kuramları sanatsal olay ve olguları açıklarken eleştirel bir biçimde kullanabilmesi, • Buna yönelik olarak derslerde akademik ve popüler metinlerin okunduğu, öğrenci sunumlarının yapıldığı, metin yazma pratiklerinin geliştirildiği bir çalışma perspektifiyle birlikte grup ve atölye çalışmalarına katılması beklenmektedir. (Öğrencilere her hafta için farklı bir film ve teorik okumalar verilecektir.) |
Dersin İçeriği: | • Bu ders sanatsal ve sosyolojik imgelemin kesişim noktaları üzerinde düşünebilmek ve her iki alandaki literatüre aşina olmak isteyen öğrencilere yönelik olarak hazırlanmıştır. Üzerinde düşüneceğimiz sorular şunlar: Filmler güncel toplumsal olay ve olguları nasıl temsil ederler ve bunları nasıl bir eleştirel okumaya tabi tutarlar? Filmler (estetik bir form olarak) sosyal ve siyasal alana nasıl müdahil olurlar? • Her hafta seçilen bir sosyolojik tema veya tartışma konusuna uygun bir film izlenecek ve filmin seçilen temayı ekrana nasıl taşıdığı analiz edilecektir. İzlediğimiz filmler bize örneğin, şiddet ve iktidar, topluluklar ve çatışma, hegemonik erkeklikler, neo-liberal dünyanın gündelik görünümleri, ötekilik biçimleri, modernite ve geleneksellik gibi toplumsal olgular hakkında neler söylüyor? |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Üç modülle yapılandırılmış olan bu ders, ders anlatımı, seminerler ve atölyelerden oluşmaktadır. Her modülde temel kavramlar öğrencilere tanıtılacak ve ardından kısa yazılı ödevler ve sözlü sunumlarla değerlendirilecektir. Öğrencilerin derslere ve seminerlere hazırlıklı gelmesi beklenmektedir (okuma, materyallerle ilgili ek malzeme bulma, sunum hazırlama). Derste yazma ve referans verme becerilerini geliştirmeleri için öğrencilere yazılı ödevler verilecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Ağlar, Şiddet ve Kapital | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
3 | Kalabalıklar ve iktidar | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
4 | Oryantalizm | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
5 | Sosyal bir İlişki(sizlik) olarak Kamp | Kısa rapor ve sunum |
6 | Terör ve Gözetim | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
7 | Kahkaha ve Komedi | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
8 | Hatırlatmanın Etiği | Kısa rapor ve sunum |
9 | Maske ve Fikir | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
10 | Nihilizm | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
11 | Sosyal bir Topoloji Olarak Kayboluş | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
12 | Aşk ve Politik Spiritüellik | Önerilen okumanın yapılması ve filmin izlenmesi |
13 | Savaş ve Siyaset | Kısa rapor ve sunum |
14 | Değerlendirme Haftası |
• Badiou, A (2013) Cinema, London: Polity • Baudrillard, J (1994) Simulacra and Simulation. Ann Arbor: The University of Michigan Press. • Cubitt, C (2000) Simulation and Social Theory, Sage. • Deleuze, G (2005) Cinema I&II. The Movement Image. Continuum. • Denzin, N (1995): The Cinematic Society. The Voyeur’s Gaze. Sage. • Fiennes, S (2006) The Perverse’s Guide to Cinema. (Film/DVD) • Harvey, D (1989) The condition of Postmodernity, Basil Blackwell, 1989 • Kracauer, S (1947/2004) From Caligari to Hitler. A Psychological History of the German Film. Princeton NJ: Princeton UP. • Modleski, T (1989) The Woman Who Knew too Much. London: Routledge. • Morin, E (2005): The Cinema - or the Imaginary Man, University of Minnesota Press. • O’Connor, D (2002) Mediated Associations. Cinematic Dimensions of Social Theory. McGill-Queen’s University Press. • Pisters, P (2003) The Matrix of Visual Culture: Working with Deleuze in Film Theory. Stanford: Stanford University Press. • Ranciere, J (2006) Film Fables, 2006, Oxford: Berg. • Shiel, M & Fitzmaurice, T (2001) Cinema and the City. Film and Urban Societies in a Global Context. Blackwell. • Turner, G (1999) Film As Social Practice, Routledge. • Virilio, P (1989) War and Cinema: The Logistic of Perception. Verso. • Weber, C (2006) Imagining America at War. Morality, politics and film. London: Routledge. • Zizek, S (2001) Enjoy Your Symptom! Jacques Lacan in Hollywood and out. Revised Edition. London: Routledge. • Žižek, S (2002) Welcome to the Desert of the Real, London: Verso. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Proje | 4 | 70 |
Sunum/Jüri | 4 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Total: | 23 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 4 | 15 | 60 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 |