DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Belgesel Sinema RTC 433 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Melis BEHLİL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Belgesel sinema tarihi ve kuramıyla ilgili bir kavrayış geliştirmeleri
• Belgesellerin kurmaca olmayan hikâyeleri anlatabilmek için hangi strateji ve tekniklerine kullandığını anlamaları
• Belgesele özgü etik tartışmaları kavrayabilmeleri
• Bir belgeselcinin belirli sorular ışığın belirli sonuçlara ulaşma yolculuğunun altında yatan epistemolojik varsayımları analiz edebilmeleri
• Bir belgesel fikrinin filme nasıl dönüştüğünü öğrenmeleri
• Sınıf tartışması yapabilmeleri
• Bir proje için fikir geliştirebilmeleri
• Derste sunulan ve tartışılan materyallerin özümsendiğini gösteren bir proje hazırlayabilmeleri
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders belgesel dilini ve belgesele dair temel kavramları öğretmeyi amaçlamaktadır. Belgeselin tarihini göz önüne alan bu ders, 'otantiklik,' 'kanıt,' ve 'sorumluluk' gibi kavramlara odaklanırken, aynı zamanda belgeselleri kendine has kılan yapısal organizasyonu ve sinemasal biçimi inceleyecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Belgesel tarihi, kuramı ve yapımıyla ilgili temek kavramlara dair bilgi sahibi olmak
  • 2- Belgeselde farklı argüman türlerini ve biçimsel unsurları ayırt edebilmek
  • 3- Belgesel yapımı, temsili ve alımlanmasını çevreleyen etik boyuta dair fikir sahibi olmak
  • 4- Sınıf tartışması yürütebilmek
  • 5- Bir proje fikrini sunabilmek
  • 6- Bir projeyi geliştirip bitirebilmek
  • 7- İngilizce yazma becerilerini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, ders anlatımı ve tartışmalardan oluşmaktadır. Öğrenciler her hafta, haftanın okuması ya da filmine dair sorularla derse gelecek ve sınıfta bu sorular üzerinden tartışma yürüteceklerdir. Tartışma performansı hem mentor hem de dersi alan öğrenciler tarafından değerlendirilecektir. Derste, seçilen filmler üzerine yazılacak olan 5 tane yazılı ödev verilecektir. Final proje ya derste tartışılan konulardan biri üzerine yazılmış olan bir akademik makale ya da uzun metraj bir belgesel için yazılmış olan bir proje önerisi olacaktır. Uygulama evresinde sektörden uzmanlar derse katılarak, öğrencilerin projelerini değerlendirecekler ve geri bildirim vereceklerdir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Otantiklik Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
3 Kanıt Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
4 Otorite Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
5 Sorumluluk Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
6 Yapısal Organizasyon Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
7 Kurgu Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
8 Kamera Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
9 Profilmik Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
10 Sesler Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması
11 Proje Fikrinin Sunulması Proje önerisinin sunulması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma
12 Projenin Yeni Versiyonunun Tartışılması Öğrenci projelerinin tartışılması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma
13 Final Projelerinin Tartışılması Öğrenci projelerinin tartışılması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma
14 Final projelerinin teslimi Final projelerinin tamamlanması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Louise Spence and Vinicius Navarro. Crafting Truth: Documentary Form and Meaning


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 60
Ödev 5 20
Sunum/Jüri 1 10
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15050
Ödev51050
Sunum/Jüriye Hazırlık188
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6                
OC7