Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Belgesel Sinema | RTC 433 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Melis BEHLİL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Belgesel sinema tarihi ve kuramıyla ilgili bir kavrayış geliştirmeleri • Belgesellerin kurmaca olmayan hikâyeleri anlatabilmek için hangi strateji ve tekniklerine kullandığını anlamaları • Belgesele özgü etik tartışmaları kavrayabilmeleri • Bir belgeselcinin belirli sorular ışığın belirli sonuçlara ulaşma yolculuğunun altında yatan epistemolojik varsayımları analiz edebilmeleri • Bir belgesel fikrinin filme nasıl dönüştüğünü öğrenmeleri • Sınıf tartışması yapabilmeleri • Bir proje için fikir geliştirebilmeleri • Derste sunulan ve tartışılan materyallerin özümsendiğini gösteren bir proje hazırlayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders belgesel dilini ve belgesele dair temel kavramları öğretmeyi amaçlamaktadır. Belgeselin tarihini göz önüne alan bu ders, 'otantiklik,' 'kanıt,' ve 'sorumluluk' gibi kavramlara odaklanırken, aynı zamanda belgeselleri kendine has kılan yapısal organizasyonu ve sinemasal biçimi inceleyecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu ders, ders anlatımı ve tartışmalardan oluşmaktadır. Öğrenciler her hafta, haftanın okuması ya da filmine dair sorularla derse gelecek ve sınıfta bu sorular üzerinden tartışma yürüteceklerdir. Tartışma performansı hem mentor hem de dersi alan öğrenciler tarafından değerlendirilecektir. Derste, seçilen filmler üzerine yazılacak olan 5 tane yazılı ödev verilecektir. Final proje ya derste tartışılan konulardan biri üzerine yazılmış olan bir akademik makale ya da uzun metraj bir belgesel için yazılmış olan bir proje önerisi olacaktır. Uygulama evresinde sektörden uzmanlar derse katılarak, öğrencilerin projelerini değerlendirecekler ve geri bildirim vereceklerdir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Otantiklik | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
3 | Kanıt | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
4 | Otorite | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
5 | Sorumluluk | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
6 | Yapısal Organizasyon | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
7 | Kurgu | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
8 | Kamera | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
9 | Profilmik | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
10 | Sesler | Okuma ve araştırma, ders materyallerinin izlenmesi, sınıf tartışması |
11 | Proje Fikrinin Sunulması | Proje önerisinin sunulması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma |
12 | Projenin Yeni Versiyonunun Tartışılması | Öğrenci projelerinin tartışılması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma |
13 | Final Projelerinin Tartışılması | Öğrenci projelerinin tartışılması, sektörden uzmanlarla sınıf içi tartışma |
14 | Final projelerinin teslimi | Final projelerinin tamamlanması |
Louise Spence and Vinicius Navarro. Crafting Truth: Documentary Form and Meaning |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 60 |
Ödev | 5 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 | ||||||||||||
OC6 | ||||||||||||
OC7 |