DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
TV Dizileri RTC 435 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: elif.akcali
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Çeşitli dizilerin senaryo formatlarına aşina olmaları
• Kendi fikirlerini yaratmaları
• Tema, öykü ve karakter geliştirmeleri
• Diyalog yazma ve düzeltme becerileri kazanmaları ve sezon hikayesi ve ilk bölüm senaryosunu da kapsayacak bir final portfolyosu hazırlamaları
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders kendi fikirlerini yaratıp, geliştirip birer televizyon dizisine dönüştürmek isteyen öğrencilere için bir atölye dersi gibi tasarlanmıştır. Öğrencilere çeşitli televizyon senaryo yapıları ile tanıştırmayı ve fikirleri hikayeye döndürme aşamasında ihityaçları olabilecek araçlarları onlara sağlamayı hedefler. Ders dizi yazma sürecinde nasıl ilerlendiğini göstermek dışında yapımda karşılaşılabilecek sorunlar ve olasılıklar ve bunlarla baş etme yöntemleri üzerinde de durur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Değişik senaryo formatları ve terminolojisine hakim olmak
  • 2- Dizi çeşitlerini ve yazma araçlarını kavramak
  • 3- Karakter, çatışma ve olay örgüsü kurmayı pratik etmek
  • 4- Kendi yazdıkları ve arkadaşlarının yazıkları metinleri eleştirme yetisine sahip olmak
  • 5- Bir televizyon dizisi için gerekli olan dosya içeriğini hazırlayıp sunma yetilerini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Üç evrede işlenen bu ders okuma, senaryo analizi, pitching stratejileri ve yoğun yazım seanslarından oluşan bir yapıya sahiptir. Öğrenciler her evrede temel kavramlarla tanışacak ve bu kavramları uyguladıkları/değerlendirdikleri yazılı projeler sunacaklardır. Danışman, ders kapsamında gerçekleştirilecek olan her proje için dersler/seminerler verecek öğrencilerin proje fikirlerini geliştirmeleri için ilgili okumaları temin edecektir. Danışman ve öğrenciler seminerler sırasında, her hafta için belirlenen okumaları ve proje fikirlerini tartışacaklardır. Öğrencilerin belirlenen tüm okumaları yapmış olarak derslere katılmaları beklenmektedir. Bunun yanında, danışman ve öğrenciler proje stratejilerini geliştirirken, önceden belirlenen dizi senaryosu örneklerini analiz edeceklerdir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Fikir üretmek Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi
3 Sezon hikayesi taslağı Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi
4 Karakterleri ve çatışmaları kurmak Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi
5 Karakterleri ve çatışmaları geliştirmek Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi
6 Sezon hikayesinin olay örgüsünü tamamlamak Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi
7 İlk bölüm için fikir geliştirmek Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi
8 Değişik senaryo formatları Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi
9 Olay örgüsündeki vuruşları bulmak Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması
10 Tretman yazımı Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması
11 Diyalog yazımı Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması
12 Kaba taslakların değerlendirilmesi Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması
13 Düzeltmek ve yeniden yazmak Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Dimaggio, Madeline (2011) Televizyon için Nasıl Yazmalı? İstanbul: Parşömen.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 10 20
Proje 1 40
Sunum/Jüri 2 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 12 -
Total: 39 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama10330
Proje13030
Sunum/Jüriye Hazırlık2612
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12336
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5