Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TV Dizileri | RTC 435 | Güz | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Çeşitli dizilerin senaryo formatlarına aşina olmaları • Kendi fikirlerini yaratmaları • Tema, öykü ve karakter geliştirmeleri • Diyalog yazma ve düzeltme becerileri kazanmaları ve sezon hikayesi ve ilk bölüm senaryosunu da kapsayacak bir final portfolyosu hazırlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kendi fikirlerini yaratıp, geliştirip birer televizyon dizisine dönüştürmek isteyen öğrencilere için bir atölye dersi gibi tasarlanmıştır. Öğrencilere çeşitli televizyon senaryo yapıları ile tanıştırmayı ve fikirleri hikayeye döndürme aşamasında ihityaçları olabilecek araçlarları onlara sağlamayı hedefler. Ders dizi yazma sürecinde nasıl ilerlendiğini göstermek dışında yapımda karşılaşılabilecek sorunlar ve olasılıklar ve bunlarla baş etme yöntemleri üzerinde de durur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Üç evrede işlenen bu ders okuma, senaryo analizi, pitching stratejileri ve yoğun yazım seanslarından oluşan bir yapıya sahiptir. Öğrenciler her evrede temel kavramlarla tanışacak ve bu kavramları uyguladıkları/değerlendirdikleri yazılı projeler sunacaklardır. Danışman, ders kapsamında gerçekleştirilecek olan her proje için dersler/seminerler verecek öğrencilerin proje fikirlerini geliştirmeleri için ilgili okumaları temin edecektir. Danışman ve öğrenciler seminerler sırasında, her hafta için belirlenen okumaları ve proje fikirlerini tartışacaklardır. Öğrencilerin belirlenen tüm okumaları yapmış olarak derslere katılmaları beklenmektedir. Bunun yanında, danışman ve öğrenciler proje stratejilerini geliştirirken, önceden belirlenen dizi senaryosu örneklerini analiz edeceklerdir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Fikir üretmek | Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi |
3 | Sezon hikayesi taslağı | Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi |
4 | Karakterleri ve çatışmaları kurmak | Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi |
5 | Karakterleri ve çatışmaları geliştirmek | Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi |
6 | Sezon hikayesinin olay örgüsünü tamamlamak | Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi |
7 | İlk bölüm için fikir geliştirmek | Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi |
8 | Değişik senaryo formatları | Metinlerin okunması, ve/ya dizilerin seyredilmesi |
9 | Olay örgüsündeki vuruşları bulmak | Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması |
10 | Tretman yazımı | Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması |
11 | Diyalog yazımı | Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması |
12 | Kaba taslakların değerlendirilmesi | Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması |
13 | Düzeltmek ve yeniden yazmak | Sınıf arkadaşlarının metinlerinin okunması |
14 | Değerlendirme Haftası |
Dimaggio, Madeline (2011) Televizyon için Nasıl Yazmalı? İstanbul: Parşömen. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 10 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 12 | - |
Total: | 39 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 |