DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Yayıncılık COMM 342 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özer BEREKET
Dersi Veren(ler): Özer BEREKET
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Hem konvansiyonel hem de dijital anlamda, temel olarak video yayıncılığının temel prensiplerini teşhis etmesi, analiz etmesi ve uygulaması
• Temel olarak televizyon ve internet televizyonu bağlamında, dijital ve analog yayıncılık arasındaki farkları kavrayabilmesi
• Kitle medyası ve dijital medya endüstrileri ve yayıncılık kriterleri hakkında bilgi sahibi olması
• Becerilerini geliştirerek dijital ve konvansiyonel medya yayıncılığı için farklı tarzlarda projeler üretebilmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders dijital ve konvansiyonel yayıncılığın temel prensip ve tekniklerini araştıran bir giriş niteliğindedir. Öğrenciler yazma, prodüksiyon ve kurguyu kapsayacak şekilde yayıncılığın temel unsurlarını öğrenirler. Öğrenciler dijital teknolojiyi kullanarak, dijital ve konvansiyonel medya için çeşitli yayınlar üretebilmek adına fotoğraf ve videografi alanlarında beceri kazanırlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Günümüz kitle medyası ve dijital medyanın bir endüstri, anlam yaratıcı ve toplumu şekilllendiren bir araç olarak nasıl işlediğini anlayabilmek
  • 2- Medya prodüksiyonunun temel kavramlarına hâkim olmak
  • 3- Medya prodüksiyonunun yayıncılık alanındaki farklı formları ve türlerini kavramak
  • 4- Medya için proje odaklı prodüksiyonlar yaratabilmek
  • 5- Dijital medya prodüksiyonunun çevrimiçi yayıncılık alanındaki farklı formları ve türlerini kavramak
  • 6- TV ve kitle medyası için üretim ve yayıncılık becerileri kazanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Üç modülle yapılandırılan bu ders, ders anlatımı, seminer ve atölyelerden oluşmaktadır. Öğrencilere her modülde anlatılan temel kavramlar kısa yazılı ödevler, sözlü sunumlar ve görsel-işitsel projeler yoluyla değerlendirilecektir. Öğrencilerin derslere hazırlanmış olarak gelmesi (okuma, filmlerle ilgili materyallerin bulunması/incelenmesi, sunum hazırlanması) beklenmektedir. Derste iletişim becerilerinin geliştirilmesi için bireysel ve grup projeleri olacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Yayıncılık Temel prensipler, araçlar ve aktörler Türkiye’deki endüstri ve şirketler Kitle medyasında yayıncılık TV ve toplum Türkiye toplumunda TV’nin önemi Kaynakları, e-kitapları ve makaleleri okuyarak ders izlencesinden belirtilen konulara hazırlanmak
3 TV izleyicisi ve ölçme Kaynakları, e-kitapları ve makaleleri okuyarak ders izlencesinden belirtilen konulara hazırlanmak
4 TV yayıncılığının normları ve temelleri Kaynakları, e-kitapları ve makaleleri okuyarak ders izlencesinden belirtilen konulara hazırlanmak
5 TV prodüksiyonunun temel adımları Kaynakları, e-kitapları ve makaleleri okuyarak ders izlencesinden belirtilen konulara hazırlanmak
6 Grup çalışması, yayın için prodüksiyon Derse yayıncılık için proje fikriyle gelinmesi. Her grubun bir fikri seçip uygulanmasına karar vermesi. Sinopsis yazımı ve proje için araştırma yapılması. Hazırlığın bitirilmesi.
7 Grup çalışması, yayın için prodüksiyon Prodüksiyon
8 İlk grup projesinin bitirilmesi, sunumlar ve revizyonlar Kurgu ve projenin bitirilmesi
9 İnternet TV, VOD ve OTT temel prensipler
10 İnternet TV Yayıncılığı için temel araçlar
11 Grup çalışması, yayın için prodüksiyon Derse yayıncılık için proje fikriyle gelinmesi. Her grubun bir fikri seçip uygulanmasına karar vermesi. Sinopsis yazımı ve proje için araştırma yapılması. Hazırlığın bitirilmesi.
12 Grup çalışması, yayın için prodüksiyon Prodüksiyon
13 İkinci grup projesinin bitirilmesi, sunumlar ve revizyonlar Kurgu ve projenin bitirilmesi
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

TV formats worldwide [electronic resource] : localising global programs / edited by Albert Moran.
Flow TV : television in the age of media convergence / edited by Michael Kackman,Marnie Binfield, Matthew Thomas Payne, Allison Perlman, Bryan Sebok.
Reality TV : the work of being watched / Mark Andrejevic.
Türk televizyon tarihi: 1952-2006 / Ömer Serim.
Turkish Prime Time Television: Mass Culture and Tabloidization / Gül Akkor


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 7 35
Proje 1 25
Ödev 2 20
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 2 10
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama7321
Proje13030
Ödev2714
Diğer Uygulamalara Hazırlık2918
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5                          
OC6