Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Yayıncılık | COMM 342 | Güz | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Özer BEREKET |
Dersi Veren(ler): | Özer BEREKET |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Hem konvansiyonel hem de dijital anlamda, temel olarak video yayıncılığının temel prensiplerini teşhis etmesi, analiz etmesi ve uygulaması • Temel olarak televizyon ve internet televizyonu bağlamında, dijital ve analog yayıncılık arasındaki farkları kavrayabilmesi • Kitle medyası ve dijital medya endüstrileri ve yayıncılık kriterleri hakkında bilgi sahibi olması • Becerilerini geliştirerek dijital ve konvansiyonel medya yayıncılığı için farklı tarzlarda projeler üretebilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders dijital ve konvansiyonel yayıncılığın temel prensip ve tekniklerini araştıran bir giriş niteliğindedir. Öğrenciler yazma, prodüksiyon ve kurguyu kapsayacak şekilde yayıncılığın temel unsurlarını öğrenirler. Öğrenciler dijital teknolojiyi kullanarak, dijital ve konvansiyonel medya için çeşitli yayınlar üretebilmek adına fotoğraf ve videografi alanlarında beceri kazanırlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Üç modülle yapılandırılan bu ders, ders anlatımı, seminer ve atölyelerden oluşmaktadır. Öğrencilere her modülde anlatılan temel kavramlar kısa yazılı ödevler, sözlü sunumlar ve görsel-işitsel projeler yoluyla değerlendirilecektir. Öğrencilerin derslere hazırlanmış olarak gelmesi (okuma, filmlerle ilgili materyallerin bulunması/incelenmesi, sunum hazırlanması) beklenmektedir. Derste iletişim becerilerinin geliştirilmesi için bireysel ve grup projeleri olacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Yayıncılık Temel prensipler, araçlar ve aktörler Türkiye’deki endüstri ve şirketler Kitle medyasında yayıncılık TV ve toplum Türkiye toplumunda TV’nin önemi | Kaynakları, e-kitapları ve makaleleri okuyarak ders izlencesinden belirtilen konulara hazırlanmak |
3 | TV izleyicisi ve ölçme | Kaynakları, e-kitapları ve makaleleri okuyarak ders izlencesinden belirtilen konulara hazırlanmak |
4 | TV yayıncılığının normları ve temelleri | Kaynakları, e-kitapları ve makaleleri okuyarak ders izlencesinden belirtilen konulara hazırlanmak |
5 | TV prodüksiyonunun temel adımları | Kaynakları, e-kitapları ve makaleleri okuyarak ders izlencesinden belirtilen konulara hazırlanmak |
6 | Grup çalışması, yayın için prodüksiyon | Derse yayıncılık için proje fikriyle gelinmesi. Her grubun bir fikri seçip uygulanmasına karar vermesi. Sinopsis yazımı ve proje için araştırma yapılması. Hazırlığın bitirilmesi. |
7 | Grup çalışması, yayın için prodüksiyon | Prodüksiyon |
8 | İlk grup projesinin bitirilmesi, sunumlar ve revizyonlar | Kurgu ve projenin bitirilmesi |
9 | İnternet TV, VOD ve OTT temel prensipler | |
10 | İnternet TV Yayıncılığı için temel araçlar | |
11 | Grup çalışması, yayın için prodüksiyon | Derse yayıncılık için proje fikriyle gelinmesi. Her grubun bir fikri seçip uygulanmasına karar vermesi. Sinopsis yazımı ve proje için araştırma yapılması. Hazırlığın bitirilmesi. |
12 | Grup çalışması, yayın için prodüksiyon | Prodüksiyon |
13 | İkinci grup projesinin bitirilmesi, sunumlar ve revizyonlar | Kurgu ve projenin bitirilmesi |
14 | Değerlendirme Haftası |
TV formats worldwide [electronic resource] : localising global programs / edited by Albert Moran. Flow TV : television in the age of media convergence / edited by Michael Kackman,Marnie Binfield, Matthew Thomas Payne, Allison Perlman, Bryan Sebok. Reality TV : the work of being watched / Mark Andrejevic. Türk televizyon tarihi: 1952-2006 / Ömer Serim. Turkish Prime Time Television: Mass Culture and Tabloidization / Gül Akkor |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 7 | 35 |
Proje | 1 | 25 |
Ödev | 2 | 20 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 2 | 10 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 7 | 3 | 21 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |