DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ses Yapımları COMM 442 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Melis BEHLİL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Radyo ve podcast formatları ve türleri, prodüksiyon metotları, izleyici toplama ve dağıtım konularında bilgi sahibi olması
• Dijital ses ekipmanlarının nasıl çalıştığını öğrenmesi
• Yazma, röportaj, kayıt ve kurgu gibi ses prodüksiyonu için gerekli olan becerileri kazanması
• Radyo ya da podcast için uygun bir ses projesi fikri geliştirebilmesi
• Ses prodüksiyonu alanında kazandığı becerileri bir projeye uygulayabilmesi
• Takım çalışmasında yer alabilmesi
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders radyo ve podcast prodüksiyonuna bir giriş niteliğindedir. Öğrenciler var olan ses medyasını inceleyecekler, kayıt cihazları, mikrofonlar ve kurgu programları gibi araçlar hakkında bilgi sahibi olacaklar, röportaj için ve iyi ses kaydı için nasıl hazırlanacaklarını öğrenecekler, senaryo yazımı, kurgu ve ses mastering’i üzerine çalışacaklar ve podcast’lerin pazarlanması ve dağıtımı ile ilgili bilgi edineceklerdir. Dönem boyunca öğrenciler, bir proje geliştirip bir pilot bölüm hazırlayacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Radyo ve podcast formatları ve türleri, prodüksiyon metotları, izleyici toplama ve dağıtım konularına hâkim olmak
  • 2- Dijital ses ekipmanlarını kullanabilme becerisi göstermek
  • 3- Ses odaklı içerik üretebilmek için kazandığı bilgileri uygulayamaya dökebilmek
  • 4- Kendini ve grup arkadaşlarını eleştirel ve yapıcı bir biçimde değerlendirebilme profesyonelliğini gösterebilmek
  • 5- Takım çalışmasında yer alabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders okumalar, seminerler, örnek analizler, beceri geliştirilmesi ve prodüksiyonun kombinasyonundan oluşmaktadır. Altyapı evresinde öğrenciler, derse gelmeden önce gerekli materyalleri okuyacaklar ve gerekli yapımları dinleyeceklerdir. Mentor, alanla ilgili temel bilgiler verecek ve ses yapımlarının farklı örnekleri detaylarıyla tartışılacaktır. Beceriler evresinde, başarılı bir ses yapımı için gerekli olan becerileri anlatacak ve bu beceriler ders sırasında uygulamaya geçirilecektir. Her beceri için öğrenciler, izleyen hafta kısa bir ödev teslim edeceklerdir. Uygulama evresinde öğrenciler küçük gruplar hâlinde bir ses proje geliştirip üreteceklerdir. Bu fikirler tüm sınıfa sunulacak ve son haftalarda geliştirilmeye devam edilecektir. Öğrenciler bitmiş ses projesinin yanında, bir dağıtım ve pazarlama planı sunacaklardır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Radyonun tarihi ve podcast’ın evrimi Okuma ve araştıma
3 Ses prodüksiyonunun formatları ve türleri Okuma ve araştırma, gerekli materyallerin dinlenmesi, sınıf içi tartışma
4 Prodüksiyon planlaması ve projenin hayata geçirilmesi: Yapım metotları, etik, dağıtım Okuma ve araştırma, gerekli materyallerin dinlenmesi, sınıf içi tartışma
5 Kayıt ve kurgu Okuma ve araştırma, gerekli materyallerin dinlenmesi, sınıf içi uygulamalar
6 Kulak için yazmak Okuma ve araştırma, önceki haftanın konusuyla ilgili kısa bir uygulama
7 Ses prodüksiyonu ve sunumu Okuma ve araştırma, önceki haftanın konusuyla ilgili kısa bir uygulama
8 Röportaj Okuma ve araştırma, önceki haftanın konusuyla ilgili kısa bir uygulama
9 Proje Sunumu Proje fikrinin geliştirilmesi, önceki haftanın konusuyla ilgili kısa bir uygulama
10 Proje Uygulaması Proje unsurlarının tasarımı
11 Proje Uygulaması Proje unsurlarının geliştirilmesi – yazma
12 Proje Uygulaması Proje unsurlarının geliştirilmesi – kayıt
13 Proje Uygulaması Proje unsurlarının geliştirilmesi – kurgu
14 Final proje araştırması sunumları Sunumlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Michael O’Çonnell. Turn Up the Volume -- A down and dirty guide to podcasting
• Davy Sims. Podcasting for Journalism Students: An introduction to podcast and radio production (Second Edition)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Uygulama 4 30
Proje 1 40
Sunum/Jüri 1 15
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama41560
Proje13838
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 2 3 2 3          
OC2 2     3          
OC3     3 3          
OC4 3 3 1 1          
OC5   1 1 1