Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ses Yapımları | COMM 442 | Güz | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Melis BEHLİL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Radyo ve podcast formatları ve türleri, prodüksiyon metotları, izleyici toplama ve dağıtım konularında bilgi sahibi olması • Dijital ses ekipmanlarının nasıl çalıştığını öğrenmesi • Yazma, röportaj, kayıt ve kurgu gibi ses prodüksiyonu için gerekli olan becerileri kazanması • Radyo ya da podcast için uygun bir ses projesi fikri geliştirebilmesi • Ses prodüksiyonu alanında kazandığı becerileri bir projeye uygulayabilmesi • Takım çalışmasında yer alabilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders radyo ve podcast prodüksiyonuna bir giriş niteliğindedir. Öğrenciler var olan ses medyasını inceleyecekler, kayıt cihazları, mikrofonlar ve kurgu programları gibi araçlar hakkında bilgi sahibi olacaklar, röportaj için ve iyi ses kaydı için nasıl hazırlanacaklarını öğrenecekler, senaryo yazımı, kurgu ve ses mastering’i üzerine çalışacaklar ve podcast’lerin pazarlanması ve dağıtımı ile ilgili bilgi edineceklerdir. Dönem boyunca öğrenciler, bir proje geliştirip bir pilot bölüm hazırlayacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu ders okumalar, seminerler, örnek analizler, beceri geliştirilmesi ve prodüksiyonun kombinasyonundan oluşmaktadır. Altyapı evresinde öğrenciler, derse gelmeden önce gerekli materyalleri okuyacaklar ve gerekli yapımları dinleyeceklerdir. Mentor, alanla ilgili temel bilgiler verecek ve ses yapımlarının farklı örnekleri detaylarıyla tartışılacaktır. Beceriler evresinde, başarılı bir ses yapımı için gerekli olan becerileri anlatacak ve bu beceriler ders sırasında uygulamaya geçirilecektir. Her beceri için öğrenciler, izleyen hafta kısa bir ödev teslim edeceklerdir. Uygulama evresinde öğrenciler küçük gruplar hâlinde bir ses proje geliştirip üreteceklerdir. Bu fikirler tüm sınıfa sunulacak ve son haftalarda geliştirilmeye devam edilecektir. Öğrenciler bitmiş ses projesinin yanında, bir dağıtım ve pazarlama planı sunacaklardır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Radyonun tarihi ve podcast’ın evrimi | Okuma ve araştıma |
3 | Ses prodüksiyonunun formatları ve türleri | Okuma ve araştırma, gerekli materyallerin dinlenmesi, sınıf içi tartışma |
4 | Prodüksiyon planlaması ve projenin hayata geçirilmesi: Yapım metotları, etik, dağıtım | Okuma ve araştırma, gerekli materyallerin dinlenmesi, sınıf içi tartışma |
5 | Kayıt ve kurgu | Okuma ve araştırma, gerekli materyallerin dinlenmesi, sınıf içi uygulamalar |
6 | Kulak için yazmak | Okuma ve araştırma, önceki haftanın konusuyla ilgili kısa bir uygulama |
7 | Ses prodüksiyonu ve sunumu | Okuma ve araştırma, önceki haftanın konusuyla ilgili kısa bir uygulama |
8 | Röportaj | Okuma ve araştırma, önceki haftanın konusuyla ilgili kısa bir uygulama |
9 | Proje Sunumu | Proje fikrinin geliştirilmesi, önceki haftanın konusuyla ilgili kısa bir uygulama |
10 | Proje Uygulaması | Proje unsurlarının tasarımı |
11 | Proje Uygulaması | Proje unsurlarının geliştirilmesi – yazma |
12 | Proje Uygulaması | Proje unsurlarının geliştirilmesi – kayıt |
13 | Proje Uygulaması | Proje unsurlarının geliştirilmesi – kurgu |
14 | Final proje araştırması sunumları | Sunumlar |
• Michael O’Çonnell. Turn Up the Volume -- A down and dirty guide to podcasting • Davy Sims. Podcasting for Journalism Students: An introduction to podcast and radio production (Second Edition) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 15 |
Uygulama | 4 | 30 |
Proje | 1 | 40 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 1 | 38 | 38 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |