Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültür Endüstrileri | COMM 444 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Melis BEHLİL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Eleştirel teori hakkında temel bir bakışa sahip olması • Kültür endüstrilerinin klasik ve modern formlarını analiz edebilmesi • Kültür endüstrilerine dair farklı analizleri değerlendirip karşılaştırabilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders medya ve eleştirel teori arasındaki ilişkiye kültürel çalışmalar, medya endüstrileri, sosyoloji, film çalışmaları, teknoloji ve ekonomi politik alanlarını göz önüne alarak odaklanmaktadır. Belirli kültürel nesneler güncel sosyal ve kültürel örüntüleri nasıl temsil ederler? Klasik ve güncel formlarıyla eleştirel sosyoloji, bu nesneleri okumamıza nasıl yardım eder? Bu ders boyunca, güncel kültür endüstrileri analiz edilecek, bu bağlamdaki kilit kuramcılar tanıtılacak ve seçilen teorik tema ve tartışmalar vurgulanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Üç modülle yapılandırılmış olan bu ders, ders anlatımı, seminerler ve atölyelerden oluşmaktadır. Her modülde temel kavramlar öğrencilere tanıtılacak ve ardından kısa yazılı ödevler ve sözlü sunumlarla değerlendirilecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Eleştirel Teori I: Kökenler | Ders materyallerinin okunması |
3 | Tek Boyutlu İnsan | Ders materyallerinin okunması |
4 | Kitle Kültürü ve Kitle Medyası | Ders materyallerinin okunması |
5 | Teknoloji ve Toplum | Kısa rapor ve sunum |
6 | Eleştirel Teori II: Günümüz | Ders materyallerinin okunması |
7 | Akışkan Kültür | Ders materyallerinin okunması |
8 | Gösteri olarak Kültür | Kısa rapor ve sunum |
9 | Eleştirel Teori III: Gelecek | Ders materyallerinin okunması |
10 | Biyopolitika, Ağlar ve Kültür Endüstrileri | Ders materyallerinin okunması |
11 | Kültür Endüstrileri ve Demokrasi | Ders materyallerinin okunması |
12 | Örnek Çalışma | Ders materyallerinin okunması |
13 | Kültür, Politika ve Sosyal Bilimler | Kısa rapor ve sunum |
14 | Değerlendirme Haftası |
• Adorno, TW (1967) Prisms. Cambridge: The MIT Press. • Agamben, G (2007) Profanations. New York: Zone Books. • Agamben, G (2011b) Nudities. Stanford: Stanford University Press. • Badiou, A (2005b) Handbook of Inaesthetics. Stanford: Stanford University Press. • Baudrillard, J (2000) Vital Illusion. New York: Columbia University Press. • Bauman, Z (2000) Liquid Modernity. London: Polity. • Benjamin, W (1999) Illuminations. London: Pimlico. • Debord, G (1983) Society of the Spectacle. Detroit: Black & Red. • Rancière , J (2009) The Emancipated Spectator. London: Verso. • Marcuse, H (1955) Reason and Revolution. London: Routledge. • Marcuse, H (1964) One Dimensional Man. London: Routledge. • Marcuse, H (1969) Eros and Civilization. London: Sphere Books. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Proje | 3 | 70 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 3 | 24 | 72 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||
OC2 | 3 | 3 | 3 | ||||||
OC3 | 2 | 2 | 3 | ||||||
OC4 | 2 | 2 | 3 | 3 |