DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılık için Temel Pazarlama ADV 102 Bahar 02+04+00 Seçmeli 4 7
Akademik Birim: Reklamcılık Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Metin KOZAK
Dersi Veren(ler): Metin KOZAK
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sektördeki firmalardaki pazarlama fonksiyonlarını kavraması
• Başarılı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasında pazarlama bilgisini kullanma yöntemlerini anlaması beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, özellikle çağdaş pazarlama teorisini oluşturan temel terimler, çerçeveler ve yaklaşımların yanı sıra pratik iş çevrelerindeki uygulamalarına odaklanan temel düzeyde bir pazarlama dersidir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Pazarlamanın temel ilkelerini ve anahtar terimleri anlama becerisi
  • 2- Kendi kendine pazarlamayı anlama yeteneği
  • 3- Pazarlama işlevini, tüketiciler için pazarlamanın önemini, iş stratejileri geliştirme ve uygulama becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Temel Pazarlama 2. Pazarlamanın 4P’si 3. Entegre Pazarlama İletişimi (IMC) Modüller, modül içerisinde analiz edilecek olan kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirebilmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin notların P’sini kapsamaktadır alır, notlar öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Yazılı projeler ve sunumlar P olarak derecelendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Ders planı tanıtımı)
2 Pazarlama Alanı ve Tüketici Davranışı Kotler & Armstrong 2018 ch.3
3 Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Kotler & Armstrong 2018 ch.5
4 Pazarlama ve Toplum, Sosyal Sorumluluk ve Etik Kotler & Armstrong 2018 ch.7 & project paper
5 Modül Proje Sunumları Kotler & Armstrong 2018 ch.20 & an oral presentation about the module and delivering project reports.
6 Ürün Kotler & Armstrong 2018 ch.8
7 Fiyat-Konum Kotler & Armstrong 2018 ch.10-11
8 Promosyon Kotler & Armstrong 2018 ch.12-13 & project paper
9 Modül Proje Sunumları Kotler & Armstrong 2018 ch.19 & an oral presentation about the module and delivering project reports
10 IMC Reklam, Satış Promosyonu ve PR Kotler & Armstrong 2018 ch.15&16
11 IMC: Dijital, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama Kotler & Armstrong 2018 ch.17
12 Uluslararası Global Marketing Kotler & Armstrong 2018 ch.19 & project paper
13 Modül Proje Sunumları Kotler & Armstrong 2018 ch.19 & project paper
14 Ders inceleme haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Philip Kotler and Gary Armstrong, Principles of Marketing, 17th edition, GE Pearson. 2018


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 50
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje32472
Sunum/Jüriye Hazırlık31545
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler8216
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3