DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılığı Anlamak ADV 201 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ayşe BİNAY KURULTAY
Dersi Veren(ler): Ayşe BİNAY KURULTAY
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklamın temel kavramlarını anlamaları
• Reklam ajanslarının organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmaları
• Reklamcılığın pazarlama karması içindeki yerini ve fonksiyonunu anlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamcılık stratejisini ve reklamcılıkta uzmanlaşmış alanlara genel bir giriş niteliğindedir. Ders, reklam endüstrisi, işlevleri, reklam ajansının çeşitli bölümleri ve reklamcılık süreci hakkında bilgiler sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel reklamcılık bilgisi edinmek.
  • 2- Reklam ajansları ve ajansların organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmak
  • 3- Reklamcılığın süreçlerini anlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İşletme olarak Reklamcılık 2. Reklam Stratejisi 3. Reklamda Yaratıcı Yapım Modüller modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 40 olarak değerlendirilirken, sunumlar % 30 olarak tanımlanmıştır.. Genel notun geri kalanı,% 30, final sunumu ve raporu olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Reklamcılık nedir? Reklamlar nasıl çalışır? Okuma ödevi
3 Toplumsal, hukuki ve etik meseleler Okuma ödevi
4 Pazarlama karması ve reklamcılık Reklam ajansları Okuma ödevi
5 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
6 Reklam araştırmaları Okuma ödevi
7 Hedef kitle, bölümleme ve marka konumlandırma Okuma ödevi
8 Yaratıcı Brief Okuma ödevi
9 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
10 Yaratıcı strateji Okuma ödevi
11 Fikir geliştirme Okuma ödevi
12 Reklam yapımı Okuma ödevi
13 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
14 Proje Sunumları Grup projesi ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 4 40
Sunum/Jüri 4 30
Proje Raporları 1 30
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje41248
Sunum/Jüriye Hazırlık41040
Proje Raporlarının Sunumu12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3