Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Asker KARTARI |
Dersi Veren(ler): |
Şölen YÜCEL |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Öğrenilebilen bir yetenek olan yaratıcığı öğrenmeleri
• Yaratıcılık tecrübesi edinmeleri
• Reklamda yaratıcı olabilmeyi öğrenmeleri beklenmektedir |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, yaratıcılığın teorik ve pratik her yönünü ve yaratıcılık için düşünme sürecini açıklayarak, yaratıcılığın doğuştan yetenekli olmasına gerek olmayan fazlaca meraklı ve çalışkan üzerinden yaratıcı insanların kapsamlı ve derinlemesine bir tanımını verir. Ayrıca öğrencilerin yaratıcılığın bileşenlerini keşfetmesine, yaratıcı fikrin ve yaratıcı sürecin açıklanmasına, yaratıcı çalışmaların değerlendirilmesini hedef alır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Reklamcılıkta yaratıcılığın ne olduğunu tanımlayabilme
- 2- Yaratıcı reklamcının kim olduğunu açıklayabilme
- 3- Yaratıcı bir fikrin ne olduğunu anlama yeteneği
- 4- Yaratıcı süreç hakkında bilgi edinme becerisi
- 5- Yaratıcılığı, özellikle “yaratıcı reklam fikri”ni nasıl değerlendireceğini öğrenme becerisi
- 6- Öğrencilerin reklam yaratıcılığına ilişkin yaratıcı potansiyellerini anlamalarına yardımcı olan etkileşimli bir öğrenme ortamına katılma yeteneği.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Yaratıcılığı Anlamak 2. Nasıl Daha Yaratıcı Olunur? 3. Yaratıcılığın Yapı Taşları Modüller, modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden kişisel yaratıcı günlüklerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirebilmeleri için konseptle ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları, öğretim elemanı tarafından değerlendirilen notun @'ı olarak değerlendirilir. Yaratıcı günlük alıştırması notun 'udur. Sözlü sunumlar olarak değerlendirilir. Genel notun geri kalan 0'u final sunumu ve proje raporu kapsamındadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Yaratıcılık nedir? |
Okuma: Rollo May- To courage to create (bölümler) |
3 |
Yaratıcılığın tarihi |
Okuma: Rollo May- To courage to create (bölümler) |
4 |
Yaratıcı bir zihin |
Okuma: Rollo May- To courage to create (bölümler) |
5 |
“Yaratıcılığı” keşfetmek |
Alıştırma: Öğrencilerden kendilerine neyin ilham verdiğini bulmak için bir “fikirler günlüğü” tutmaları istenecektir. |
6 |
Yaratıcılık için Yapısal Yöntemler |
Okuma: John Berger- Ways of Seeing (bölümler) |
7 |
Yaratıcı bir zihin olmak için gerekenler |
Okuma: John Berger- Ways of Seeing (bölümler) |
8 |
Yaratıcı Olmak: Fikir Üretmek |
Okuma: John Berger- Ways of Seeing (bölümler) |
9 |
Proje Sunumları |
Öğrenciler, aynı ürün için içgörüler oluşturmak ve sonuçlarını karşılaştırmak için nitelik listeleme, beyin fırtınası ve zihin haritalama tekniklerini gruplandıracak ve keşfedeceklerdir. (Bu proje, öğrencilere aynı ürün için aynı yöntemler kullanılsa da, yaklaşımları nedeniyle sonuçların farklı olabileceğini göstermeyi amaçlamaktadır) |
10 |
Yaratıcı bir araç olarak hikaye anlatımını kullanmak |
Okuma: John Hegarty- Creativity (bölümler |
11 |
Metaforlar ve Abartmalar |
Okuma: John Hegarty- Creativity (bölümler) |
12 |
Yaratıcılıkta Mizah ve Komedi |
Okuma: John Hegarty- Creativity (bölümler) |
13 |
Duygusal ve Akılcı faydaları kullanma |
Proje Gönderimi: Öğrenciler, alay, abartma veya abartı kullanarak bir basılı reklam veya televizyon reklamı hazırlayacaklardır |
14 |
Değerlendirme Haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.