DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamda Yaratıcılık ADV 203 Güz 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersi Veren(ler): Şölen YÜCEL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Öğrenilebilen bir yetenek olan yaratıcığı öğrenmeleri
• Yaratıcılık tecrübesi edinmeleri
• Reklamda yaratıcı olabilmeyi öğrenmeleri beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, yaratıcılığın teorik ve pratik her yönünü ve yaratıcılık için düşünme sürecini açıklayarak, yaratıcılığın doğuştan yetenekli olmasına gerek olmayan fazlaca meraklı ve çalışkan üzerinden yaratıcı insanların kapsamlı ve derinlemesine bir tanımını verir. Ayrıca öğrencilerin yaratıcılığın bileşenlerini keşfetmesine, yaratıcı fikrin ve yaratıcı sürecin açıklanmasına, yaratıcı çalışmaların değerlendirilmesini hedef alır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklamcılıkta yaratıcılığın ne olduğunu tanımlayabilme
  • 2- Yaratıcı reklamcının kim olduğunu açıklayabilme
  • 3- Yaratıcı bir fikrin ne olduğunu anlama yeteneği
  • 4- Yaratıcı süreç hakkında bilgi edinme becerisi
  • 5- Yaratıcılığı, özellikle “yaratıcı reklam fikri”ni nasıl değerlendireceğini öğrenme becerisi
  • 6- Öğrencilerin reklam yaratıcılığına ilişkin yaratıcı potansiyellerini anlamalarına yardımcı olan etkileşimli bir öğrenme ortamına katılma yeteneği.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Yaratıcılığı Anlamak 2. Nasıl Daha Yaratıcı Olunur? 3. Yaratıcılığın Yapı Taşları Modüller, modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden kişisel yaratıcı günlüklerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirebilmeleri için konseptle ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları, öğretim elemanı tarafından değerlendirilen notun @'ı olarak değerlendirilir. Yaratıcı günlük alıştırması notun 'udur. Sözlü sunumlar olarak değerlendirilir. Genel notun geri kalan 0'u final sunumu ve proje raporu kapsamındadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Yaratıcılık nedir? Okuma: Rollo May- To courage to create (bölümler)
3 Yaratıcılığın tarihi Okuma: Rollo May- To courage to create (bölümler)
4 Yaratıcı bir zihin Okuma: Rollo May- To courage to create (bölümler)
5 “Yaratıcılığı” keşfetmek Alıştırma: Öğrencilerden kendilerine neyin ilham verdiğini bulmak için bir “fikirler günlüğü” tutmaları istenecektir.
6 Yaratıcılık için Yapısal Yöntemler Okuma: John Berger- Ways of Seeing (bölümler)
7 Yaratıcı bir zihin olmak için gerekenler Okuma: John Berger- Ways of Seeing (bölümler)
8 Yaratıcı Olmak: Fikir Üretmek Okuma: John Berger- Ways of Seeing (bölümler)
9 Proje Sunumları Öğrenciler, aynı ürün için içgörüler oluşturmak ve sonuçlarını karşılaştırmak için nitelik listeleme, beyin fırtınası ve zihin haritalama tekniklerini gruplandıracak ve keşfedeceklerdir. (Bu proje, öğrencilere aynı ürün için aynı yöntemler kullanılsa da, yaklaşımları nedeniyle sonuçların farklı olabileceğini göstermeyi amaçlamaktadır)
10 Yaratıcı bir araç olarak hikaye anlatımını kullanmak Okuma: John Hegarty- Creativity (bölümler
11 Metaforlar ve Abartmalar Okuma: John Hegarty- Creativity (bölümler)
12 Yaratıcılıkta Mizah ve Komedi Okuma: John Hegarty- Creativity (bölümler)
13 Duygusal ve Akılcı faydaları kullanma Proje Gönderimi: Öğrenciler, alay, abartma veya abartı kullanarak bir basılı reklam veya televizyon reklamı hazırlayacaklardır
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Uygulama 1 10
Proje 2 40
Ödev 2 20
Proje Raporları 1 30
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama11818
Proje22040
Sunum/Jüriye Hazırlık21020
Proje Raporlarının Sunumu13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1   2                
OC2           1        
OC3               2    
OC4                    
OC5                 3  
OC6                 3