Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tüketici İçgörüsü | ADV 202 | Bahar | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersi Veren(ler): | Ayşe BİNAY KURULTAY |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Tüketici odaklı (B2C) işletmeler için müşteri analizlerinde kullanılan kavramlar ve araçlar hakkında temel bir anlayış edinmeleri • Tüketici içgörüleri için temel nitel pazar araştırması bilgisi geliştirmeleri • Tüketicilerin zihinlerinin nasıl çalıştığını anlamaları • Tüketici davranışının sosyal ve kültürel belirleyicilerini anlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, öğrenciler tüketici davranışlarını anlamak, yanıt vermek ve/veya değiştirmek için tüm pazarlama iletişimi öğelerini nasıl entegre edeceklerini öğrenirler. Derste öğrenciler tüketici verisine dayalı bölümleme, hedef kitle oluşturma ve pozisyon oluşturma stratejileri geliştirmeyi deneyimleyeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tüketici İçgörüsünü Anlamak 2. İnsanı Keşfetmek 3. Tüketici Deneyimini Anlamak Modüller içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 40 olarak değerlendirilirken, sunumların 0 olarak tanımlanmıştır. Genel notun geri kalanı,% 30, final sunumu ve raporu olarak değerlendirilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | İçgörü nedir, ne değildir? | Okuma ödevi |
3 | Tüketici görüsü için nitel ve nicel pazar araştırması | Okuma ödevi |
4 | Hedef kitle, bölümleme ve marka konumlandırma | Okuma ödevi |
5 | Sunumlar | Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
6 | Motivasyon ve algı | Okuma ödevi |
7 | Tutumlar ve ikna | Okuma ödevi |
8 | Tüketici davranışının sosyal ve kültürel belirleyicileri | Okuma ödevi |
9 | Sunumlar | Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
10 | Satın alma süreci ve Alışveriş davranışı | Okuma ödevi |
11 | Tüketici Duyguları | Okuma ödevi |
12 | Tüketici Deneyimi | Okuma ödevi |
13 | Sunumlar | Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
14 | Proje Sunumları | Grup projesi ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | - |
Proje | 4 | 40 |
Sunum/Jüri | 4 | 30 |
Proje Raporları | 1 | 30 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 4 | 12 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |