Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklamcılık için Stratejik Araştırma | ADV 204 | Bahar | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Ayfer ŞİMŞEK |
Dersi Veren(ler): | Ayfer ŞİMŞEK |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Marka iletişiminin farklı aşamalarında gerekli olan araştırma model ve yöntemlerinin neler olduğu ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olması, • Reklam kampanyası oluşturma aşamalarında karşılaşılan problemlere yönelik araştırma bakış açısı ile nasıl yöntemler ve çözümler geliştirebileceği, • Araştırma bulgularından tüketici içgörülerine ve yaratıcı kampanya fikirlerine ulaşabilmesi, • Araştırma yöntemleri kapsamında yaratıcı metodolojiler geliştirerek, saha çalışmalarını yürütebilme becerilerine sahip olma ve bulguları yorumlamada kendilerini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, reklam fikrinin geliştirilmesinden önceki aşamalar ve reklam sonrası etkinliğin ölçümüne yönelik nasıl yöntemlerin kullanıldığına dair genel bir giriş sağlar. Derste seçilen ürün/ marka için reklam öncesi tüketicilerin kategoriye ve markaya yönelik algı ve yaklaşımlarının anlaşılması dışında, iletişim stratejisi oluşturmadan önceki gerekli araştırma yöntemleri incelenecek ve konsept fikrinin nasıl oluşturulması gerektiği aktarılacak. Ders ayrıca, reklam kampanyalarının etkinliğini objektif olarak anlamak amacıyla, pre ve post reklam testlerinin yanı sıra, ürün ve ambalaj testleri, yeni ürün geliştirme/ inovasyon testleri gibi farklı araştırma yöntemlerine ilişkin temel bilgileri de sağlayacaktır. Ana amaç, reklam kampanyalarının özünde pazarlama kural ve kavramlarının geçerli olduğuna yönelik bir anlayış geliştirmek ve başarılı kampanyaların ardında yatan stratejik düşüncelerin temelini oluşturan yaklaşımların anlaşılmasını sağlamak |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Reklam öncesi ve sonrası araştırma yöntem ve kuramları 2. Tüketici algılarından içgörüye ulaşma. Yaratıcılıkta içgörünün önemi ve reklam öncesi tüketici içgörüsüne ulaşmak için nasıl bir stratejik analiz yapılması gerektiği 3. Yaratıcı fikir geliştirme ve içgörüye dayalı konsept oluşturma. Reklam fikrinin etkinlik ve başarısını öğrenmeye yönelik araştırma yöntem ve kuramlarını uygulama Modüller genel olarak analiz edilecek yöntemlerinin gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden ürün/ marka seçimi yaparak kendi ürün kategorilerinde yaptıkları araştırma ve gözlemlere dayalı olarak elde edilen tüketici içgörüleri ile ilgili gözlemlerini sunmaları ve bu içgörü tanımında reklam konseptlerini tasarlamaları istenir. Böylece bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun P’sini oluşturmaktadır. Sınıf içi uygulama raporları, ders notunun ’sini oluşturmaktadır. Toplam ders notunun geriye kalan 0’luk kısmı ise, final projesi ile tayin edilmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Araştırma model ve yöntemlerine ilişkin temel yaklaşımlar Reklam öncesi araştırma yöntemlerinin tanımlamaları | Okuma |
3 | Reklam öncesi araştırma yöntemlerinin tanımlamaları | Okuma |
4 | Reklam sonrası etkinlik araştırma tanımlamaları | Okuma |
5 | üketici algılarından içgörüye ulaşma | Okuma |
6 | Marka seçimi ve Saha çalışmasına giriş | Modül hakkında sözlü sunum |
7 | Kategori ve marka algılarının yorumlanması | Ders anlatımı & Modül hakkında sözlü sunum |
8 | İçgörü geliştirme çalışmaları | Modül hakkında sözlü sunum |
9 | Yaratıcı fikir geliştirme, konsept oluşturma ve fikrin başarısını öğrenme | Uygulama raporu |
10 | Kampanya öncesi konsept geliştirme | Uygulama raporu & modül hakkında sözlü sunum |
11 | Konsept fikrinin etkinliğini test etme | Modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
12 | Başarılı ve geçerli içgörülerinin seçimi | Modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının revize edilmesi. |
13 | Tüm sürecin baçtan sona değerlendirilmesi ve Final Raporları | Modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
14 | Değerlendirme Haftası |
Marketing Research: Qualitative Methods for the Marketing Professional By Daniel T. Seymour, Brooklyn Probus Publishing, 1988 Qualitative Market Research: A Comprehensive Guide By Mariampolski Quali Data Inc.,Brooklyn SAGE Inc. Advances in Advertising Research: Vesna Zapkar & Martin Eised How customers think? G.Zaltman, Harward Business School 2003 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Proje Raporları | 1 | 20 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 9 | 18 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |