DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Stratejisi ADV 303 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklamcılığın kavramlarını ve konularını stratejik planlama çerçevesinde derinlemesine inceleyerek müşteri ilişkilerini planlama ve yönetmek için gerekli bilgi ve yeteneği edinmeleri
• Stratejik düşünme, yazma, ve sunum yeteneklerini geliştirmeleri beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, reklam stratejisinin temel anlayışına giriş niteliğindedir. Ders reklam ajanslarındaki fonksiyonların birbirleriyle olan ilişkilerini, yaratıcı ekip ve marka stratejistlerinin ilişkilerini, güncel reklamcılık literatürünü, stratejik marka hamleleri, stratejik düşünme, stratejik yazma ve stratejik iletişimi içermektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Stratejik planlamanın ne olduğunu anlamak.
  • 2- Pazarlama araştırması planlayabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek
  • 3- Tüketici içgörüsüne dayalı Yaratıcı Brief yazabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Reklam Stratejisini Anlamak 2. Tüketici İçgörüsü için Reklam Araştırmaları 3. Yaratıcı Brief Modüller içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 40 olarak değerlendirilirken, sunumlar % 40 olarak tanımlanmıştır. Genel notun geri kalanı,% 20, final sunumu ve raporu olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Reklam planlama tarihi ve stratejik düşüncenin temelleri Okuma ödevi
3 Fikri anlamak Okuma ödevi
4 Marka deneyimi planlama Okuma ödevi
5 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
6 Nicel Araştırma Okuma ödevi
7 Nitel Araştırma: Derinlemesine görüşme, projektif teknikler Okuma ödevi
8 Nitel Araştırma: Odak grubu, etnografi Okuma ödevi
9 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
10 Meseleyi anlamak Okuma ödevi
11 Yaratıcı brief Okuma ödevi
12 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
13 Proje Sunumları Grup projesi ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 4 40
Sunum/Jüri 4 40
Proje Raporları 1 20
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje41248
Sunum/Jüriye Hazırlık41040
Proje Raporlarının Sunumu12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3