DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Metin Yazarlığı ADV 305 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Arda ERDİK
Dersi Veren(ler): Arda ERDİK
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Yaratıcılıklarını ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirmesi,
• Sektördeki güncel olaylara bakarak fikir oluşturması, iyileştirmesi ve uygulama süreçlerini deneyimlemesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, reklamcılık, reklam yazarlığı, pazarlama ve işletmecilik alanlarında profesyonel ve idari kariyer planlayan öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı reklam kanalları için metin yazma tekniklerini uygulayabilme
  • 2- Farklı reklam kanalları, farklı kitleler ve farklı ürünler için reklam yazabilme,
  • 3- Reklam ajanslarında reklam yazma sürecini anlama ve uygulama becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Metin Yazarlığının Temelleri 2. Geleneksel Medya için Yazma 3. Dijital Medya için Metin Yazarlığı Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirebilmeleri için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı sunumları 0 olarak değerlendirilir. Sınıf içi alıştırmalar olarak değerlendirilir. Sözlü sunumlara 0 not verilirken, 'si genel not olarak çalıştaydan alınır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Metin Yazarlığı: Metin yazarı kimdir? Günlük rutini nedir? Ajans hiyerarşisinde nasıl çalışır? Okuma
3 Fikir nasıl bulunur?: Her şey bir fikirle mi başlar? Yaratıcılık öğrenilebilir mi? Kim yaratıcı? Bir fikir nasıl gelişir? Bir fikir nasıl öldürülür? Okuma Ödevi
4 Brif yazma/okuma: Yaratıcı özet nedir? Bir metin yazarı kendi brifini nasıl yazar? Ona nasıl yardımcı olur? Okuma Ödevi
5 Slogan ve Tagline: Slogan ve tagline arasındaki fark nedir? Başlık / slogan nasıl yazılır? Nasıl ortaya çıkıyorlar / çoğalıyorlar / ölüyorlar? Okuma Ödevi ve Sözlü Sunumlar
6 Baskıya yazmak: İyi bir fikir kelimelere nasıl aktarılır? Tek kelime kullanmadan nasıl yazılıp, reklam yapılır? Okuma Ödevi
7 Dış mekana yazmak: Baskı ile dış mekan arasındaki fark nedir? İyi bir açık hava reklamı nedir. Okuma Ödevi
8 TV / Sinema reklamları yazmak: Bir metin yazarı metin, görüntü ve sesi nasıl birleştirir? Etkileyici bir reklam filmi nasıl yazılır? Okuma Ödevi ve izlenim yazıları
9 Radyo spotları ve jingle yazmak: Sözcükler nasıl sese dönüşür? Sesle iletişimin sırları nelerdir? Kişi işitme yoluyla hedef profillerin zihnine nasıl girebilir? Okuma Ödevi
10 Dijital reklam yazmak: Fark nedir? Viral reklamlar nasıl yazılır? Sosyal medya reklamları nasıl yazılır? Okuma Ödevi
11 Yeni medya reklamları yazmak: Bir metin yazarı kendi mecrasını yaratabilir mi? Gerilla, ambiyans, etkinlik vb. yeni medya kanallarına reklam nasıl yazılır? Okuma Ödevi
12 Sunumlar: Bir metin yazarı kendi çalışmasını nasıl sunar? Bir fikir müşteriye nasıl satılır? Okuma Ödevleri
13 Çalıştay Haftası Grup Sunumları
14 Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Fikir Nasıl Bulunur? / Jack Foster / MediaCat Kitapları
Satan Reklam Yaratmak / Luke Sullivan / MediaCat Kitapları
Basın İlanı Böyle Yapılır! / Jim Aitchison / Okuyan Us Yayın
Televizyon Reklamı Böyle Yapılır! / Jim Aitchison / Okuyan Us Yayın


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Uygulama 2 20
Proje 1 30
Sunum/Jüri 3 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 20
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama248
Proje13030
Sunum/Jüriye Hazırlık31545
Diğer Uygulamalara Hazırlık12525
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3