Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Arda ERDİK |
Dersi Veren(ler): |
Arda ERDİK |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Yaratıcılıklarını ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirmesi,
• Sektördeki güncel olaylara bakarak fikir oluşturması, iyileştirmesi ve uygulama süreçlerini deneyimlemesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, reklamcılık, reklam yazarlığı, pazarlama ve işletmecilik alanlarında profesyonel ve idari kariyer planlayan öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı reklam kanalları için metin yazma tekniklerini uygulayabilme
- 2- Farklı reklam kanalları, farklı kitleler ve farklı ürünler için reklam yazabilme,
- 3- Reklam ajanslarında reklam yazma sürecini anlama ve uygulama becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Metin Yazarlığının Temelleri 2. Geleneksel Medya için Yazma 3. Dijital Medya için Metin Yazarlığı Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirebilmeleri için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı sunumları 0 olarak değerlendirilir. Sınıf içi alıştırmalar olarak değerlendirilir. Sözlü sunumlara 0 not verilirken, 'si genel not olarak çalıştaydan alınır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
|
2 |
Metin Yazarlığı: Metin yazarı kimdir? Günlük rutini nedir? Ajans hiyerarşisinde nasıl çalışır? |
Okuma |
3 |
Fikir nasıl bulunur?: Her şey bir fikirle mi başlar? Yaratıcılık öğrenilebilir mi? Kim yaratıcı? Bir fikir nasıl gelişir? Bir fikir nasıl öldürülür? |
Okuma Ödevi |
4 |
Brif yazma/okuma: Yaratıcı özet nedir? Bir metin yazarı kendi brifini nasıl yazar? Ona nasıl yardımcı olur? |
Okuma Ödevi |
5 |
Slogan ve Tagline: Slogan ve tagline arasındaki fark nedir? Başlık / slogan nasıl yazılır? Nasıl ortaya çıkıyorlar / çoğalıyorlar / ölüyorlar? |
Okuma Ödevi ve Sözlü Sunumlar |
6 |
Baskıya yazmak: İyi bir fikir kelimelere nasıl aktarılır? Tek kelime kullanmadan nasıl yazılıp, reklam yapılır? |
Okuma Ödevi |
7 |
Dış mekana yazmak: Baskı ile dış mekan arasındaki fark nedir? İyi bir açık hava reklamı nedir. |
Okuma Ödevi |
8 |
TV / Sinema reklamları yazmak: Bir metin yazarı metin, görüntü ve sesi nasıl birleştirir? Etkileyici bir reklam filmi nasıl yazılır? |
Okuma Ödevi ve izlenim yazıları |
9 |
Radyo spotları ve jingle yazmak: Sözcükler nasıl sese dönüşür? Sesle iletişimin sırları nelerdir? Kişi işitme yoluyla hedef profillerin zihnine nasıl girebilir? |
Okuma Ödevi |
10 |
Dijital reklam yazmak: Fark nedir? Viral reklamlar nasıl yazılır? Sosyal medya reklamları nasıl yazılır? |
Okuma Ödevi |
11 |
Yeni medya reklamları yazmak: Bir metin yazarı kendi mecrasını yaratabilir mi? Gerilla, ambiyans, etkinlik vb. yeni medya kanallarına reklam nasıl yazılır? |
Okuma Ödevi |
12 |
Sunumlar: Bir metin yazarı kendi çalışmasını nasıl sunar? Bir fikir müşteriye nasıl satılır? |
Okuma Ödevleri |
13 |
Çalıştay Haftası |
Grup Sunumları |
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.