DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Kampanyası Tasarımı II ADV 302 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Kampanyaları tasarlamak ve analiz etmek için gerekli kavramları ve araçları öğrenmesi
• Başarılı bir kampanya yaratıcısı, analizcisi ve tüketicisi olması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, güçlü bir reklam kampanyasının gerçek özünü aşamalar yoluyla göstermeyi amaçlamaktadır. Marka ihtiyaçlarından başlayarak brifing, fikir üretimi, fikirlerin değerlendirilmesi, işin planlanması, her pazarlama iletişimi aracında aynı fikrin kullanılması, üretim, doğru medya stratejisinin seçilmesi ve işin değerlendirilmesi için öğrencileri yeterli donanıma ulaştırır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sağlam bir fikir üzerine kurulu reklam kampanyası oluşturma yeteneği
  • 2- Etkili bir İletişim Platformunun temel bileşenleri
  • 3- Hedefi Gerçekleştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 evrede yapılacak 1 projeden oluşmaktadır. Evreler: 1. Büyük Fikirler Üretmek 2. Etkili bir İletişim Platformunun temel bileşenleri 3. Hedefi Vurmak Evreler genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden konuyla ilgili gözlemlerini sunmaları ve bütünün parçalarını tamamlamaları istenirken, projelerin yazılı sunumları @ olarak değerlendirilir. Sınıf içi sözlü proje sunumları ` olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Reklam brifinden halkla ilişkilere Okuma Ödevi
3 Marka amacı/Öğrencilerden oluşan ekipler oluşturmak Okuma Ödevi
4 İnsan İçgörüsü/ Projelerin ekiplere brifingi Okuma Ödevi
5 Modül içeriği ve ekiplerin sunumu Sunumlar
6 Geleneksel Medya Okuma Ödevi
7 Interaktif Platformlar Okuma Ödevi
8 Marka tutarlılığı: 360 derece vs 365 gün Okuma Ödevi
9 Ekiplerin projelerinin ilerleyişi hakkında sunumu ve dönütler Sunumlar
10 Sınırlar içinde fikirlerin yürütülmesi ve üretilmesi Okuma Ödevi
11 Müşterilere kampanya sunumu tasarlama Okuma Ödevi
12 Grup Sunumları Sunumlar
13 Grup Sunumları Sunumlar
14 Değerlendirme ve rapor teslimleri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

1) Truth, Lies, and Advertising: The Art of Account Planning, Jon Steel (1998). Publisher John Wiley & Sons, Inc.
2) How to Plan Advertising (2nd edition), edited by Alan Cooper, The Account Planning Group, London, 1997.
3) Qualitative Market Research: A comprehensive guide, by Dr. Hy Mariampolski (2001). Sage Publications


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 40
Sunum/Jüri 4 60
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13232
Sunum/Jüriye Hazırlık41560
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler8216
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3