DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanat Yönetmenliği ADV 304 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Şenay ÜREK DOĞAR
Dersi Veren(ler): Şenay ÜREK DOĞAR
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerden:
• Reklam görseli tekniklerini uygulamaları.
• Alanında güncel kullanıma hizmet etmek için gerekli becerileri kazanmaları beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamın görsel uygulamasının tasarım, başlık, baskı gibi temel unsurlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Derste, ağırlıklı olarak basılı reklamlarda fikir geliştirme ve problem-çözme teknikleri ele alınacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tasarımın tüm ilkelerini, öğelerini ve formatlarını açıklayabilmek.
  • 2- Fotoğraf ve illüstrasyon kullanımının basılı ilanlar için önemini kavrayabilmek
  • 3- Kurumsal kimlik, tasarım ve imaj kavramlarını sınıflandırabilmek
  • 4- Belirli bir tipografi bilgisi üzerinden yazıyüzü tasarlayabilmek.
  • 5- Kapsamlı bir kurumsal imaj geliştirebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tasarım Süreçleri, 2. İmgelerle ve göstergelerle düşünmek 3. Etmenlerin tanımlanması ve 4. Rafine Etmek Fikir geliştirmek. Modüller, modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden bilgiyi içselleştirebilmeleri için kavramla ilgili çalışmalarını sunmaları istenir. Final sözlü sınav sunumları notun 'si olarak değerlendirilir. Sınıf içi etkinliklere ve ödevlere @, uygulama ödevlerine @ puan verilecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası
2 Reklam grafiğine giriş Okuma ödevi
3 Tasarımın temel kavramları ve kullanım alanları Araştırma ödevi
4 Tasarım ilkeleri Araştırma / uygulama ödevi
5 Tasarımın ana hatları,formatları ve kullanım şekilleri Araştırma ödevi
6 Fotoğraf / İllüstrasyon Uygulama ödevi
7 Tipografi Uygulama ödevi
8 Prodüksiyonun aşamaları, kağıt tipleri, baskı teknikleri, renk kullanımı Araştırma ödevi
9 Dergi, gazete, kitap,vs. basılı mecralar Araştırma ödevi
10 Açıkhava mecralar, Ambient ve Gerilla reklamcılıgı Araştırma ödevi
11 Reklam Yapımı I: ATL ve BTL Uygulama ödevi
12 Reklam Yapımı II: Outdoor ve ambiyant Uygulama ödevi
13 Dönem Sonu Sunumları Modül hakkında sözlü sunum ve projenin teslim edilmesi
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Jorge Frascara (2004), “Communication design: principles, methods, and practice,
• Steven Heller and Gail Anderson, “The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters’’,
• Jim Krause, “Design Basics Index’’,
• Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım“,
• Lisa Graham, “Basics of Design: Layout and Typography For Beginners“,
• Alan Swann, “How to Understand and Use Design and Layout“.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 4 40
Ödev 4 40
Proje Raporları 1 20
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje41040
Ödev41040
Proje Raporlarının Sunumu12828
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5