Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklamcılık Yönetimi | ADV 401 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Asker KARTARI |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Temel teorileri, kavramsal çerçeveleri, metodolojileri ve iş ve iletişim stratejilerini uygulamayı öğrenmeleri, • Kendi liderlik tarzlarının daha fazla farkına vardıracak bir araç olarak çeşitli kuramsal yapıları incelemeleri ve hesap yönetiminde liderlik ve yönetim becerilerini geliştirmek için stratejik iş modellerini uygulamaları, • İş sorunlarını analiz etmek, stratejik çözümler formüle etmeleri, • Sağlıklı kararlar verebilmek için stratejik modeller tanımlamak ve uygulamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders reklamcılık sektöründeki kişilerin yönetim becerilerine göre çıkarımlar yaparak sonuç çıkarmak, karar vermek, sorunları çözmek ve planlar geliştirmek için çeşitli teorik yapıların ve stratejik modellerin ilkelerini entegre etmek, bilimsel dergi ve iş kaynakları kullanarak araştırma yapmak, öneriler yapmak, rapor yazmak, eğilimleri analiz etmek ve iş kararlarını bildirmek için sonuçları derlemek ve analiz etmek, edinilen bilgileri stratejik iş kararları almada kullanmak ve örgütsel etkinlik ve verimliliği stratejik iş planlarını geliştirilmesi ve uygulanması ile arttırmak konularını öğrencilerin tanıştırmak için tasarlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İşletme (Takım) Yönetimi 2. İnsan İlişkileri Yönetimi 3. Brief ve Marka Yönetimi Modüller modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı ve sözlü sunumları% 50 olarak değerlendirilirken. Sınıf içi uygulama raporları % 20 olarak derecelendirilmiştir. Genel notun geri kalanı,% 30, final projeleri olarak değerlendirilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Yönetim biçimleri, Yönetim becerileri | Okuma ödevi & uygulama raporu |
3 | Toplantı yönetimi ve toplantı raporu yazma | Okuma ödevi & uygulama raporu |
4 | Liderlik ve yönetimin etkisini değerlendirmek | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
5 | İş geliştirme için müzakere becerileri | Okuma ödevi & Videolar |
6 | Çatışma Yönetimi | Okuma ödevi & uygulama raporu |
7 | Liderlik taksonomisinden öğrendiklerimize ve ayrıca reklam yönetimi kavramına da yansımak. | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
8 | Marka Mimarisi | Okuma ödevi |
9 | Pazarlama İletişimi | Okuma ödevi ve uygulama raporu |
10 | Pazar ve rekabet eğilimleri, Müşteri ihtiyaç ve taleplerinin analizi | Okuma ödevi & uygulama raporu |
11 | Stratejik planlar ve örnek olay incelemelerinde kullanılan temel yöntemlerin gözden geçirilmesi ve analizi | Okuma ödevi |
12 | Karar verme süreçleri ve stratejik plan | Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi. |
13 | Final Sunumları Haftası | |
14 | Değerlendirme Haftası |
Kitaplar: Robertson, Alexa. Media and Politics in a Globalizing World. 1st ed. Cambridge; Malden, MA: Polity, 2015. Volkmer, Ingrid. The Global Public Sphere: Public Communication in the Age of Reflective Interdependence. Cambridge: Polity, 2014. Kovarik, Bill. Revolutions in Communication: Media History from Gutenberg to the Digital Age. New York: Continuum, 2011. Ibarra, Karen Arriaza, Eva Nowak, and Raymond Kuhn, eds. Public Service Media in Europe: A Comparative Approach. Routledge Studies in European Communication Research and Education. London; New York: Routledge, 2015. Turow, Joseph. Media Today: An Introduction to Mass Communication. New York: Routledge, 2009. Dominick, Joseph. The Dynamics of Mass Communication. New York: McGraw-Hill Higher Education, 2009. Schulz, Peter and Cobley, Paul. Theories and Models of Communication. In Handbooks of Communication Science. Berlin: De Gruyter Mouton, 2013. Severin, Werner J. Communication Theories: Origins, Methods, and Uses in the Mass Media. New York; London: Longman, 2010. Patterson, Philipp and Wilkins, Lee. Media Ethics: Issues and Cases. New York: McGraw-Hill, 2011. Scollon, Ron, Wong, Suzanne and H. Jones, Rodney. Intercultural Communication: A Discourse Approach. Chichester, West Sussex, U.K.; Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2012. Albarran, A. B. The Transformation of the Media and Communication Industries, Pamplona, Spain: EUSNA, 2010. Lyon, David. Surveillance society: Monitoring Everyday Life (Issues in Society). McGraw-Hill Education (UK), 2001. Foucault, M. Discipline and Punish: The Birth of the Prison. New York: Pantheon Books, 1977. Makaleler: Olins, W. (2000). Why companies and countries are taking on each other’s roles. Corporate Reputation Review, 3(3), 254–265. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Proje | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | 3 | 20 |
Proje Raporları | 1 | 30 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 9 | 18 |
Proje | 3 | 10 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |