DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılıkta Sahneleme ADV 206 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ayşe BİNAY KURULTAY
Dersi Veren(ler): Ayşe BİNAY KURULTAY
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklamın temel kavramlarını anlamaları
• Reklam ajanslarının organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmaları
• Reklamcılığın pazarlama karması içindeki yerini ve fonksiyonunu anlamaları beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamcılık stratejisini ve reklamcılıkta uzmanlaşmış alanlara genel bir giriş niteliğindedir. Ders, reklam endüstrisi, işlevleri, reklam ajansının çeşitli bölümleri ve reklamcılık süreci hakkında bilgiler sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel reklamcılık bilgisi edinmek
  • 2- Reklam ajansları ve ajansların organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmak
  • 3- Reklamcılığın süreçlerini anlamak
  • 4- Çalışmalarını bireysel ve gruplar halinde sunabilme becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: Modül 1: Başarılı Sunum Becerileri Modül 2: Reklamcılık için Sunumlar Modüller içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla sunumlar yapmaları istenir. Yarıyıl içi sunumları % 80 olarak değerlendirilirken, projeler olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Sunumlarda hikayeleştirme Okuma ödevi
3 Sunum tasarımı Okuma ödevi
4 Kendini tanıma Teknoloji kullanmadan “kimsiniz” konulu kişisel sunum
5 Kendini tanıma Teknoloji kullanmadan “kimsiniz” konulu kişisel sunum
6 Marka stratejisi Marka karşılaştırmaları konulu grup sunumu
7 Yaratıcı takım Metin yazarlığı konulu grup sunumu
8 Reklam araştırmaları Müşteri ilişkileri konulu grup sunumu
9 Yaratıcı Brief Yaratıcı brief konulu kişisel sunum
10 Yaratıcı ilham İlham kaynağı olan kişi konulu kişisel sunum
11 Yaratıcı strateji Reklam kampanyaları konulu kişisel sunum
12 Reklam araştırmaları Tüketici mülakatları konulu grup sunumu
13 Sponsorluk Sosyal sorumluluk projesi konulu grup sunumu
14 Ders Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 10 20
Sunum/Jüri 10 30
Total: 32 50


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje10330
Sunum/Jüriye Hazırlık10880
Toplam İş Yükü (saat):152


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4