Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklamcılığın Gelişimi | ADV 207 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersi Veren(ler): | Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Reklam endüstrisinin tarihsel gelişimine tanık olmaları • Reklamcılık sektörünün lider ajanslarını tanımaları • Reklamcılık sektörünün kurucu isimlerine dair bir anlayış geliştirmeleri • Y kuşağı tüketicisi ile reklamcılığın geçirdiği evrime dahil olmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, öğrenciler reklamcılık sektörünün gelişimi ve yükselişini önemli tarihsel yapıtaşlarını inceleyerek öğreneceklerdir. İletişim teknolojilerinin reklamcılık sektörünün içeriğine, yaratıcılığına ve stratejilerine etkilerini örnekleri inceleyerek kavrayacaklardır. Reklam şirketleri/ajansları, kurucuları ve kampanyaları hakkında derinlemesine analiz yapacaklardır. Her ajansın kendine ait özellikleri vardır ve öğrenciler projeler aracılığıyla yerel ve uluslararası ajanslar üzerinde çalıma gerçekleştireceklerdir. Bu ders sayesinde öğrenciler reklamcılık endüstrisinin lider ajanslarını, müşterilerini ve ödüllü kampanyalarını tanıyacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Markalamanın Temeli ve Tarihsel seyri 2. Reklamcılığın Kurucu isimleri Ogilvy, Burnett, Bernbach Tüketim Direnişi 3. Yeni Nesil Reklamcılık Dersler kavramsal ve kuramsal bir girişle başlayıp, grup tartışmaları ve sunumlarla devam edecektir. Öğrenci ders öncesi okuması gereken makaleleri okuyarak veya sunuşunu hazırlayarak katılım sağlamalıdır. Öğrencilerin sunuşları toplamda üzerinden hesaplanır. Ders içi egzersizler ve geri kalan ` proje raporları üzerinden değerlendirilir. Projeler bir ajansın kısa tarihçesi müşteri havuzu, basılı, görsel, dijital reklam analizlerini ve ajans çalışanı ile yapılacak bir söyleşiyi kapsamaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Eski medeniyetler ve Markalama | Article: Slađana Starčević. The Origin and Historical Development of Branding and Advertising in the Old Civilizations of Africa, Asia and Europe, Marketing, 179-197 |
3 | Kitle iletişimin Evrimi | Ders Okumaları |
4 | 20yy. Öncesi Reklamcılık 1. | Ders Okumaları |
5 | 20yy. Öncesi Reklamcılık 2 | Ders Okumaları, ilgili kavrama dair raporlama ve sunuş |
6 | Reklamcılığın Gelişimi ve Madison Caddesi | Ders Okumaları |
7 | 2.Dünya Savaşı Sonrası Reklamcılık | Ders Okumaları, Vaka Analizleri |
8 | 60’lar ve 70’ler Reklamcılığı | Ders Okumaları, Vaka Analizleri |
9 | Reklamcılık Stratejilerinde Gelişim | Ders Okumaları, ilgili kavrama dair raporlama ve sunuş |
10 | 80’ler ve 90’lar Reklamcılığı | Ders Okumaları |
11 | 21. yy da Reklamcılık | Ders Okumaları |
12 | Kuşak Çalışmaları ve Reklamcılık | Ders Okumaları |
13 | Bin Yıllık Tüketici ve Markalaşma | Ders Okumaları, ilgili kavrama dair raporlama ve sunuş |
14 | Ders Değerlendirme Haftası |
Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Proje | 3 | 60 |
Derse Özgü Staj | 2 | 20 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 9 | 18 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 |