DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Reklamcılık ADV 208 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersi Veren(ler): Cihangir ERYILDIZ
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital reklamcılığın temelleri ve dijital reklamcılık ekosistemini anlamaları,
• Stratejik düşünme, gözlem yapma, veri analizi, problem saptama, içgörü oluşturma ve hikaye anlatımı gibi yetenekleri edinmeleri ya da geliştirmeleri,
• Dijital platformları ve ürünlerin analiz etmeleri,
• Kalitatif tüketici verilerini analiz etmeleri,
• Ödev ve projeler yoluyla teoride öğrendiklerini pratiğe dökmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders Dijital Reklamcılık ekosistemindeki kavramlara giriş seviyesinde bir bakış sunar ve tüketicilerin duygusal, psikolojik ve davranışsal örüntülerini analiz ederek dijital kanallardan nasıl etkili bir reklam iletişimi ve pazarlama yapılabileceğine odaklanır. Bunun yanında Dijital Reklamcılık Stratejileri ve araçlarını derinlemesine tanımlayarak nasıl etkili dijital reklam kampanyaları oluşturulması gerektiğine dair temel konulara değinir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dijital reklamcılıkk mecrasını etkin olarak gözlemlemek, analiz etmek ve bu mecralarda planlama, iletişim ve reklamcılık yapabilmek
  • 2- Tüketici yolculuğu haritaları oluşturabilmek
  • 3- Personalar yaratabilmek
  • 4- Etkili dijital pazarlama stratejileri oluşturabilmek
  • 5- Dijital stratejileri ölçülebilir aksiyonlara dönüştürmek
  • 6- Varış (Landing) Sayfaları tasarlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Dijital Reklamcılık Kuramı ve Dijital Tüketiciler 2. Dijital Reklamcılık Kanalları 3. Dijital Pazarlama Stratejileri Öğrenciler modüllerin toplamında 2 ödev ve 1 proje yapacaklardır. Projelerin yazılı ve sözlü sunuşları ` üzerinden değerlendirilecektir. Ödevler dersin ’unu etkilemektedir. Geri kalan 0 final sınavına ayrılmıştır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 · Varış (Landing) Sayfaları tasarlamak
2 Dijital Devrim Okuma ödevi
3 Pazarlama ve Reklamcılıkta paradigma kayması Okuma ödevi
4 Gelenekse Reklamcılık vs. Dijital Reklamcılık Okuma ödevi
5 Dijital Tüketicileri Anlamak Ödev #1: Dijital tüketici yolculuğu haritası oluşturma
6 Dijital Reklamcılık Terminolojisi Okuma ödevi
7 Display, Arama Motoru ve Sosyal Medya Reklamcılığı Okuma ödevi
8 Video, E-Posta ve İçerik Reklamcılığı Okuma ödevi
9 Vaka Analizleri Ödev #2: Belirli bir demografi ve ürün için etkili dijital reklamcılık kanalları seçme
10 Veri Analitiği Okuma ödevi
11 Varış (Landing) Sayfaları Okuma ödevi
12 Müşteri Edinimi Okuma ödevi
13 Dijital reklamcılık trendleri ve Dijital reklamcılığın geleceği Dönem Projesi: Etkili bir dijital reklam kampanyası oluşturma
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kitaplar:
Homo deus - Yuval Noah Harari
The Power of Habit - Charles Duhigg
The Innovators - Walter Isaacson
The Fourth Industrial Revolution - Klaus Shwab


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 30
Ödev 2 10
Sunum/Jüri 1 30
Proje Raporları 1 30
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13030
Ödev2918
Sunum/Jüriye Hazırlık13030
Proje Raporlarının Sunumu13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5                          
OC6