DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medya Planlama ADV 306 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Medya planlama ve satın almanın temel dinamikleri ve kavramları ile tanıştırmaları
• Medya okur yazarlığı kazanmaları
• Medya planlamada karşılaşacakları ana medya sorunlarına ne şekilde yaklaşabileceklerine dair anlayış kazandırmaları
• Medya planlama ve satın alma süreçlerine ve medya planlarının değerlendirmesine dair aşinalık kazanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste genel olarak medya planlama ve satın almanın temellerini kapsayacak; medya kavramları, medya araştırma ve analizleriyle entegre planlama süreçlerine yoğunlaşılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Ana medya kavramları ve terminolojisini bilmek
  • 2- Medya araştırmalarını okuyabilir ve değerlendirebilmek
  • 3- Medya maliyet etkinlik metriklerini hesaplayabilmek
  • 4- Entegre, geniş kapsamlı bir medya planı hazırlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Markalar ve İnsanlar 2. Marka Oluşturma 3. Marka İletişimi Modüller modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı sunumları% 40 olarak değerlendirilirken, sınıf içi proje sunumları % 40 olarak değerlendirilir. Genel notun geri kalanı,% 20, final projesi olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Medya Planlama ve Satınalmanın Kısa Tarihi Okuma ödevi
3 Medya Dili: Ana Kavramlar ve Terminoloji Okuma ödevi
4 Müşteri Brief’inin Deşifresi: Pazarlama Hedeflerinden Medya Hedeflerine Okuma ödevi
5 Sunum Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
6 Medya Stratejisi: Girdiler, Çıktılar ve Karar Verme Kriterleri Okuma ödevi
7 Tv Medya Planlama Okuma ödevi
8 Digital Medyaya Giriş- Temel Kavramlar ve Ölçümler Okuma ödevi & uygulama raporu
9 Entegre Medya Planı Oluşturma Okuma ödevi
10 Entegre Medya Planı odaklı vaka çalışmaları Okuma ödevi
11 Medya Satınalma: Pazarlık Stratejileri ve Satınalma Süreçleri Okuma ödevi
12 Kampanya Sonrası Analizler ve Raporlama Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
13 Sunum Haftaso Sözlü Sunumlar
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 3 40
Derse Özgü Staj 3 40
Proje Raporları 1 20
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje32060
Sunum/Jüriye Hazırlık3618
Proje Raporlarının Sunumu13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4