DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Analizi ADV 307 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Can Yücel METİN
Dersi Veren(ler): Can Yücel METİN
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Herhangi bir mecradaki bir reklamı Jib Fowles'un 15 Temel Duygusal Çekicilik bakış açısıyla analiz etmenin temel ilkelerine ve uygulamalarına hakim olmaları
• Reklamlara yaklaşımın ve analiz mantığının altında hangi duygusal çekiciliğin yattığını bulmak için bir reklamın nasıl değerlendirilmesi gerektiğini kavramaları beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, Jib Fowles'un insan psikolojisinin ihtiyaçlarına dayanan Duygusal Çekiciikler yaklaşımını işlemektedir. Bir "ihtiyacın" ne olduğunu belirlemek için Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi piramidini incelenir. Hemen ardından, öğretim üyesinin notları tartışılarak ve küresel çapta çeşitli mecra ve sektörlerden reklamlar izlenerek 15 çekiciliğim her biri açıklanır. Pazarlama alanında uzman ve deneyimli misafir konuşmacılar, dönem boyunca derslerimizi ziyaret edecek ve konuyla ilgili bilgi birikimlerini paylaşır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı mecralardaki reklamlara Fowles'un psikolojik reklam analizi yöntemini uygulayabilme becerisi
  • 2- Tüketicilerin bir reklamı gördüklerinde geliştirdikleri mantıksal, temkinli ve şüpheci güçleri anlama becerisi
  • 3- Bir reklam tasarlanırken yaratıcı yaklaşımı psikolojik yaklaşımdan ayırt edebilme becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İhtiyaçları, istekleri ve talepleri anlamak 2. Jib Fowles’un Reklam Çekicilikleri I. Bölüm 3. Jib Fowles’un Reklam Çekicilikleri II. Bölüm


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Ders planı tanıtımı)
2 Analiz nedir? Ders notları
3 İhtiyaçlar, istekler ve talepler Ders notları
4 Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Ders notları
5 Modül proje sunumları Proje sunumu
6 Jib Fowles’un 15 Reklam Çekiciliği Ders notları
7 Jib Fowles’un 15 Reklam Çekiciliği Ders notları
8 Misafir Konuşmacı Ders notları
9 Modül proje sunumları Proje sunumu
10 Jib Fowles’un 15 Reklam Çekiciliği Ders notları
11 Yerel ölçekte vaka çalışmaları Ders notları
12 Küresel ölçekte vaka çalışmaları Ders notları
13 Modül proje sunumları Proje sunumu
14 Ders inceleme haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 50
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje31545
Sunum/Jüriye Hazırlık31545
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler9218
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3