DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Tüketici Deneyimi ADV 309 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar None
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Ekonomideki dijital dönüşümü gözlemlemeleri
• Dijital dönüşümün geleneksel reklam ve pazarlamayı nasıl değiştirdiğini anlamaları
• Dijital ve Figital mecralarda tüketicilerle nasıl iletişim kurulacağını anlamaları
• Yenilikçi dijital ürünler için tasarım, teknoloji ve iş hedeflerinin nasıl dengelenmesi gerektiğini anlamaları,
• Tüketici ve Kullanıcı deneyimin temellerini anlamaları,
• Temel kalitatif veri toplama ve analiz etme yetileri edinmeleri ya da geliştirmeleri,
• Temel görsel iletişim yeteneklerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital tüketici deneyimi ile birlikte reklam ve pazarlama sektörlerinde gerçekleşmekte olan dijital dönüşüme dair giriş seviyesinde bir bakış sunar. Dijital tüketicilerin davranış ve motivasyon örüntülerinden yola çıkarak yenilikçi dijital ürün, servis ve deneyimler oluşturabilmek için gerekli olan temel bilgiler, Dijital Strateji, Dijital Tüketici Araştırmaları, Dijital Ürün Tasarımı ve Metin yazarlığı başlıkları üzerinden indeler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Etkili bir şekilde dijital dönüşümün günümüz dünyasına etkilerini gözlemleyebilmek
  • 2- Tüketici deneyimini ve nasıl ölçülebileceğini anlamak
  • 3- İş hedeflerini basit dijital ürünler ya da servislere dönüştürmek
  • 4- Dijital stratejiler geliştirmek
  • 5- Basit kullanıcı araştırmaları yapmak ve çıktılarını yorumlamak
  • 6- Dijital ürünler için yaratıcı metin yazabilmek ve servisler tasarlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Dijital Tüketici Deneyimi 2. Dijital Strateji 3. Dijital Ürünler ve Servisler Öğrenciler modüllerin toplamında 2 ödev ve 1 proje yapacaklardır. Projelerin yazılı ve sözlü sunuşları P üzerinden değerlendirilecektir. Ödevler ’ar iken geri kalan 0 final sınavına ayrılmıştır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 CX & UX Okuma ödevi,
3 Tüketici Temas Noktaları Okuma ödevi,
4 Deneyim nasıl ölçülür? Okuma ödevi
5 Dijital Dönüşüm Ödev #1: Dijital Dönüşüm Haritası Oluşturmak
6 Dijital Stratejinin Temelleri Okuma ödevi
7 Dijital Strateji Vaka Analizleri Okuma ödevi
8 Tasarım Odaklı Düşünme Metodolojisi Okuma ödevi
9 UX / CX Araştırmaları Ödev #2: Dijital Tüketici Deneyimi Araştırması Tasarımı
10 Dijital Ürünler ve Serviler Okuma ödevi
11 Dijital Ürün Tasarımın Temelleri Okuma ödevi
12 Dijital Markalama ve İletişim Okuma ödevi
13 UX /CX Metin yazarlığı Dönem Projesi: Tüketici Deneyimi Tasarımı Projesi
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 30
Ödev 2 20
Sunum/Jüri 1 20
Proje Raporları 1 30
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13030
Ödev2918
Sunum/Jüriye Hazırlık13030
Proje Raporlarının Sunumu13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5                  
OC6