DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İnteraktif Reklamcılık ADV 311 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• İnteraktif reklamcılığın dinamiklerini ve müşteri üzerindeki etkilerini anlamaları,
• Deneyime dayalı iletişim kurmada yeni medya kullanımını incelemeleri,
• İnteraktif kiosk, gerilla vd. gibi çevrimiçi reklamcılığın stratejik ve iletişim boyutlarının analizini yapmaları,
• Hem çevrim içi hem çevrim dışında iknaya dayalı interaktif pazarlama araçlarının geliştirilmesinde gerekli olan sosyal medya yönetimi araçları, kullanıcı deneyimi, içerik kuşağı gibi başlıca prensiplere dair bakış geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders pazarlamacılar için iletişim ve pazarlamanın “İnsan Çağı” nda interaktif reklamcılığın ne denli elzem olduğuna odaklanır. Bu ders en iyi örnekleri analiz ederek kavramlara, yapılara ve etkileşim ile katılım için kullanılan en popüler medyaya aşinalık kazandırmayı hedefler. Bu ders, dijital kampanyalar, dijital reklamcılık türleri, Youtube/Facebook/ InstaStories/Twitter gibi platformların etkili kullanımı, mobil uygulamalar, sosyal medya yönetimi, oyunlaştırma, sanal gerçeklik vb.kavramlara öncelikle yoğunlaşsa da , aynı zamanda alışverişçi pazarlama, ev dışı ve gerilla pazarlama gibi çevrim dışı interaktif reklamcılığı da ele almaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnteraktif reklamcılığın günümüz iletişim dinamiklerinde oynadığı önemli rolü anlamak.
  • 2- İnteraktif reklamcılığın hem çevrim içi hem çevrim dışında konvansiyonel reklamcılıktan nasıl ayrıldığına dair bir anlayış geliştirmek
  • 3- Üç boyutlu teknolojiiler gibi interaktif reklamcılığın temel araçlarını öğrenmek ve İnterkatif bir kampanya yürütmeyi öğrenmek
  • 4- İnteraktif reklamcılığı şekillendiren yaratıcı, tasarımsal ve toplumsal yönleri incelemek ve tartışmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İnteraktif Reklamcılığın Alanları 2. İnteraktif-çevrimdışı 3. İnteraktif-çevrimiçi 4. Üç Boyutlu Teknolojiler Her modül, interaktif reklamcılığı kavramaya ve katma değerinin nasıl inşa edileceğine dair genel bir anlatımla başlamaktadır. Öğrenciler o haftanın konusunu kapsayacak en iyi örnekleri araştırarak derse hazır gelmeli ve bu örnekler üzerinden tartışmalara katılım sağlamalıdır. Her modül sonunda, öğrenci güncel marka ya da bir trend ile ilgili bir proje yaratacaktır. Bu projeler ortalamanın P’sini kapsamaktadır. Ders içinde yürütülen tartışmalara katılım, derse hazırlık, katılım performansı üzerinden hesaplanacaktır. Geri kalan 0 final projesine ayrılmıştır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Konvansiyonel ve interaktif reklamcılığın karşılaştırılması Okuma ödevi/ ilgili reklamları tarama
3 Nereden başlamalı? İnsan içgörüsü Okuma ödevi
4 Nasıl etki edilir? İnteraktif reklamcılıkta hikaye anlatımının önemi Okuma ödevi & uygulama raporu
5 İnteraktive basılı reklamlar ve görüntüler Okuma ödevi/ en iyi örnekleri tarama
6 Gerilla Pazarlama En iyi örnekleri tarama
7 Diğer interaktif Ev-dışı Araçlar Proje raporlarının teslim edilmesi
8 Sosyal medyada interaktif marka yönetimi: Twitter, Instagram, Facebook Okuma ödevi/sosyal medya yönetiminde başarılı markaları tarama
9 Sosyal medyada interaktif marka yönetimi: Youtube İçerik stratejisi Okuma ödevi & uygulama raporu/ Youtube içerik yönetiminde başarılı markaları tarama
10 Mobil Reklamcılık / /Doğal reklamcılık Proje raporlarının teslim edilmesi
11 360 derece ve sanal Gerçeklik teknolojileri Okuma ödevi/ en iyi örnekleri tarama
12 Artırılmış gerçeklik (AR), Karma Gerçeklik (MR) ve AL teknolojileri Okuma ödevi/ en iyi örnekleri tarama
13 Üç boyutlu teknolojilerin diğer sektörlerde yükselişi Proje raporlarının teslim edilmesi
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Uygulama 2 20
Proje 1 30
Sunum/Jüri 1 20
Proje Raporları 1 30
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2918
Proje13030
Sunum/Jüriye Hazırlık13030
Proje Raporlarının Sunumu13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4