Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklamda Görsel Düşünme | ADV 313 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Asker KARTARI |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Günlük hayatımızdaki çeşitli işaret, sembol ve görselleri okuyup eleştirerek analiz etmenin temellerini anlamaları, • Kavramları sembolik görüntülerle nasıl ilişkilendireceğini, yeni kavramlar ve fikirler için görsel bir dil oluşturmayı öğrenmeleri, • Hedef kitleye iletilen mesajın alt metinlerini tasarım ilkeleri ve kuralları üzerinden incelemeleri ve okumaları beklenmektedir |
Dersin İçeriği: | Bu ders, işaretler, semboller, simgeler, dizin ve temsil dahil olmak üzere görsel düşünmenin temel terimlerini grafik tasarımına giriş düzeyinde temellendirmeyi hedeflemektedir. Grafik tasarım, fotoğraf ve reklamcılık alanlarında reklam tasarımcılarının yakın gelecekte karşılaşacakları ve uygulayacakları örnek çalışmalar kullanılarak görsel örnekler kullanılarak iletişimin temel kelime dağarcığı irdelenmiştir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tasarım ilkelerini, Gestalt Teorisini ve tasarım öğelerini tanımlama, 2. Yukarıdaki kavramları reklam, afiş gibi görsel örneklerle inceleme ve analiz etme, 3. Proje oluşturma, kendi görsel metinlerini okuma. Ders, dönem boyunca işlenecek kavram ve terimleri açıklayan bir giriş modülü ile başlar. Daha sonra ilk modülde kavramların daha net anlaşılması için video ve görsellerle örnekler öğrenilecek ve tartışılacaktır. İkinci modülde tasarım konseptlerinin hayata geçirilmesinde karşılaşılan adımlar ve uygulamalar tartışılmaktadır. Son modülde öğrencilere tartışılan tasarım ilkelerini uygulamak için bireysel veya grup ödevleri verilecektir. Öğrenciler görsel çalışmalarını yazılı bir raporla sunar ve diğer öğrencilere kısa bir sunum yaparlar. Bu ders ayrıca görsel destekli ders slaytları, makaleler, basılı ilanlar ve TV reklamları, yüz yüze tartışmalar, soru cevap, proje uygulamaları ile desteklenmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Görsel Algı: Bakmak ve görmek arasındaki fark (Gestalt Örnekleri), | Okuma Ödevi |
3 | Görsel tasarımın temel kavramları ve uygulama alanları: Örneklendirme | |
4 | İletişim ve görsel iletişim nedir? Görsel iletişim ihtiyacı ve algı üzerindeki etkileri. | |
5 | Tasarım ve görsel iletişim ilkeleri ve uygulama örnekleri | Modül 1 Sonu Egzersiz Raporu |
6 | Tipografi ve baskı, bu kavramların görsel iletişime etkisi. | |
7 | Çeşitli görsel örneklerin yorumlanması.analiz | Ders esnasında tartışmak içni görsel örnekleri toplamak |
8 | Görsel iletişimde soyutlama. Reklam tasarımında soyutlama. Okunabilirlik ve anlamın etkisi. | Okuma Ödevi |
9 | Sembol nedir? Semboller nasıl anlam yükler? | Modül 2 Sonu Egzersiz Raporu |
10 | Proje/Görsel metin tasarımı tanıtımı | |
11 | Reklam amaçlı içerik oluşturmak için gerekli görseli toplama, analiz etme ve kullanma. | |
12 | Projeler, görsel tasarım oluşturma | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Değerlendirme Haftası |
An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff Seeing is Believing, Arthur Asa Berger Essentials of Visual Comunication, Bo Bergström Communication Design, Jorge Frascara Basitlik Kanunları / John Maeda Görme Biçimleri / John Berger Basın ilanı Böyle yapılır! / Jim Aitchison |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 2 | 30 |
Proje | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Total: | 5 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 18 | 18 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 |