DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamda Görsel Düşünme ADV 313 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Günlük hayatımızdaki çeşitli işaret, sembol ve görselleri okuyup eleştirerek analiz etmenin temellerini anlamaları,
• Kavramları sembolik görüntülerle nasıl ilişkilendireceğini, yeni kavramlar ve fikirler için görsel bir dil oluşturmayı öğrenmeleri,
• Hedef kitleye iletilen mesajın alt metinlerini tasarım ilkeleri ve kuralları üzerinden incelemeleri ve okumaları
beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, işaretler, semboller, simgeler, dizin ve temsil dahil olmak üzere görsel düşünmenin temel terimlerini grafik tasarımına giriş düzeyinde temellendirmeyi hedeflemektedir. Grafik tasarım, fotoğraf ve reklamcılık alanlarında reklam tasarımcılarının yakın gelecekte karşılaşacakları ve uygulayacakları örnek çalışmalar kullanılarak görsel örnekler kullanılarak iletişimin temel kelime dağarcığı irdelenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Grafik tasarımın görsel dilini temel olarak uygulayabilme,
  • 2- Simgeler, dizinler ve semboller dahil olmak üzere grafik tasarım arasındaki ilişkiye ilişkin bilgileri analiz edebilme ve yorumlayabilme
  • 3- Grafik tasarım bağlamında resimli imgeleri ve sembolleri anlamlı şekilde kullanabilme
  • 4- Dünyadaki görsel iletişim tasarımı örneklerini yorumlayabilme ve bu örnekleri uygulayabilecek düzeye gelebilme,
  • 5- Gestalt Teorisinin belirli yönleri ile görsel iletişim arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tasarım ilkelerini, Gestalt Teorisini ve tasarım öğelerini tanımlama, 2. Yukarıdaki kavramları reklam, afiş gibi görsel örneklerle inceleme ve analiz etme, 3. Proje oluşturma, kendi görsel metinlerini okuma. Ders, dönem boyunca işlenecek kavram ve terimleri açıklayan bir giriş modülü ile başlar. Daha sonra ilk modülde kavramların daha net anlaşılması için video ve görsellerle örnekler öğrenilecek ve tartışılacaktır. İkinci modülde tasarım konseptlerinin hayata geçirilmesinde karşılaşılan adımlar ve uygulamalar tartışılmaktadır. Son modülde öğrencilere tartışılan tasarım ilkelerini uygulamak için bireysel veya grup ödevleri verilecektir. Öğrenciler görsel çalışmalarını yazılı bir raporla sunar ve diğer öğrencilere kısa bir sunum yaparlar. Bu ders ayrıca görsel destekli ders slaytları, makaleler, basılı ilanlar ve TV reklamları, yüz yüze tartışmalar, soru cevap, proje uygulamaları ile desteklenmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Görsel Algı: Bakmak ve görmek arasındaki fark (Gestalt Örnekleri), Okuma Ödevi
3 Görsel tasarımın temel kavramları ve uygulama alanları: Örneklendirme
4 İletişim ve görsel iletişim nedir? Görsel iletişim ihtiyacı ve algı üzerindeki etkileri.
5 Tasarım ve görsel iletişim ilkeleri ve uygulama örnekleri Modül 1 Sonu Egzersiz Raporu
6 Tipografi ve baskı, bu kavramların görsel iletişime etkisi.
7 Çeşitli görsel örneklerin yorumlanması.analiz Ders esnasında tartışmak içni görsel örnekleri toplamak
8 Görsel iletişimde soyutlama. Reklam tasarımında soyutlama. Okunabilirlik ve anlamın etkisi. Okuma Ödevi
9 Sembol nedir? Semboller nasıl anlam yükler? Modül 2 Sonu Egzersiz Raporu
10 Proje/Görsel metin tasarımı tanıtımı
11 Reklam amaçlı içerik oluşturmak için gerekli görseli toplama, analiz etme ve kullanma.
12 Projeler, görsel tasarım oluşturma
13 Proje Sunumları
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff
Seeing is Believing, Arthur Asa Berger
Essentials of Visual Comunication, Bo Bergström
Communication Design, Jorge Frascara
Basitlik Kanunları / John Maeda
Görme Biçimleri / John Berger
Basın ilanı Böyle yapılır! / Jim Aitchison


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 2 30
Proje 1 40
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 1 20
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama22040
Proje13030
Ödev11818
Sunum12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5