DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Markalaşma ADV 402 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Markalar ve insanlar arasındaki ilişkiyi kavramaları,
• Marka, marka kimliği, marka kişiliği, marka değeri, konumlandırma gibi temel marka kavramları hakkında bilgilenmeleri
• Stratejik marka yönetimi değerlendirmesi yapmayı deneyimlemeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, marka yönetimindeki temel kavramları ve yeni eğilimleri keşfetmenin yanı sıra marka bileşenlerini ve takım kurma konularını da inceler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Marka kavramlarını açıklayabilmek, uygulamek ve eleştirel olarak inceleyebilecek seviyeye gelmek
  • 2- Markalaşma araçlarını anlamak ve kullanırken bilgili ve rasyonel seçimler yapacak seviyeye gelmek
  • 3- Marka projelerini grup olarak sunmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Markalar ve İnsanlar 2. Marka Oluşturma 3. Marka İletişimi Modüller modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı sunumları% 40 olarak değerlendirilirken, not hoca tarafından değerlendirilir. Sınıf içi proje sunumları % 30 olarak derecelendirilmiştir. Genel notun geri kalanı,% 30, final projesi olarak değerlendirilir


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Markalaşmaya giriş Okuma ödevi
3 Tüketici davranışı, İlginlik Okuma ödevi
4 Duygu ve Tüketici Seçimi, Duygusal marka bağlantıları Okuma ödevi
5 Postmodern tüketici ve sembolik anlam Okuma ödevi & ticari olmayan bir marka ve bu markanın insanlarla ilişkisi hakkında sözlü sunum
6 Marka Ederi, Marka yönetiminde marka ederinin merkezi rolü, Marka Stratejisi Okuma ödevi
7 Marka konumlandırma, Marka Kişiliği, Arketipler Okuma ödevi
8 Marka Amacı, Marka Davranışı Okuma ödevi & En iyi 100 küresel marka arasından seçilen bir markanın analizi
9 Marka performansı, Marka takibi, Pazar araştırması, Fiyatlama Okuma ödevi
10 Marka stratejileri Okuma ödevi
11 Yüksek teknoloji markalarını yönetmek Okuma ödevi
12 Ürün portföy yönetimi Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
13 Proje Sunumları
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 3 40
Sunum/Jüri 2 30
Proje Raporları 1 30
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje31648
Sunum/Jüriye Hazırlık21530
Proje Raporlarının Sunumu13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3