DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sponsorluk ADV 403 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersi Veren(ler): Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sponsorluğun temel alanlarına derinlikli bir bakış getirmeleri,
• Etkinlik düzenleme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları,
• Etkinlik sponsorluğunda kullanılan stratejik anahtar uygulamaları ve taktikleri konusunda deneyim sahibi olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı sponsorluk ve etkinlik organizasyonu kavram ve süreçlerini lisans düzeyinde vermektir. Dersin sonunda, öğrenciler sponsorluk planlama süreçlerini tamamlayarak proje kapsamında bir sponsorluk etkinliği organize edeceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı markalar tarafından kullanılan sponsorluk kavramlarını ve uygulamalarını kavramak
  • 2- Sponsorluk faaliyeti için planlama ve strateji geliştirme
  • 3- Bir etkinlik gerçekleştirerek sponsorluk faaliyeti yürütmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Sponsorluk Stratejileri ve Planlama 2. Sponsorluk Eylem Planı 3. Etkinlik Organizasyonu Dersler sponsorluk/etkinlik ile ilgili güncel örnekler etrafında derinlemesine tartışmalar ve anlatımla gerçekleştirilecektir. Bir etkinlik belirledikten sonra sponsorluğu gerçekleştirecek marka/kurum için sponsorluk teklifi hazırlanacaktır. Teklif ders süreçlerinde öğrendiklerini kapsamaktadır. İkinci modülün sonunda seçilen bir markaya uygun sponsorluk etkinliği düzenlenecek. Final projesinde hazırlayacağınız faaliyet @ olarak notlanacaktır. Ders içi katılım ve aktiviteler 0 olarak değerlendirilecektir. Kasım ayında düzenlenecek etkinlik (panel, atölye, söyleşi vs.) ise 0 olarak notlandırılacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Sponsorluk değerleri, ilkeleri ve amaçları Ders Okumaları
3 Sponsorluk stratejileri ve planlama 1 Ders Okumaları
4 Sponsorluk stratejileri ve planlama 2 Ders Okumaları
5 Sponsorluk türleri ve paydaşları Seçilen marka ve sponsorluk raporu ve sunuşu
6 Etkinlik Sponsorluğu Ders Okumaları / Vaka İncelemesi
7 Spor Sponsorluğu Ders Okumaları / Vaka İncelemesi
8 Kültür, Sanat Sponsorluğu Ders Okumaları / Vaka İncelemesi
9 Güncel Trendler Etkinlik raporu ve sponsorluk durumu
10 Etkinlik Planlama Ders Okumaları
11 Aktivite koordinasyonu Ders Okumaları
12 Bütçe Planlama Ders Okumaları
13 Güncel Örnek Analizi Etkinlik organizasyonu
14 Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers.
• John Amis and T. Bettina Cornwell (2005) Global Sport Sponsorship


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 30
Proje Raporları 1 40
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje14040
Diğer Uygulamalara Hazırlık12828
Proje Raporlarının Sunumu14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3