DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sponsorluk |
ADV 403 |
Güz |
01+04+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersi Veren(ler): |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sponsorluğun temel alanlarına derinlikli bir bakış getirmeleri,
• Etkinlik düzenleme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları,
• Etkinlik sponsorluğunda kullanılan stratejik anahtar uygulamaları ve taktikleri konusunda deneyim sahibi olmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı sponsorluk ve etkinlik organizasyonu kavram ve süreçlerini lisans düzeyinde vermektir. Dersin sonunda, öğrenciler sponsorluk planlama süreçlerini tamamlayarak proje kapsamında bir sponsorluk etkinliği organize edeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı markalar tarafından kullanılan sponsorluk kavramlarını ve uygulamalarını kavramak
- 2- Sponsorluk faaliyeti için planlama ve strateji geliştirme
- 3- Bir etkinlik gerçekleştirerek sponsorluk faaliyeti yürütmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Sponsorluk Stratejileri ve Planlama 2. Sponsorluk Eylem Planı 3. Etkinlik Organizasyonu Dersler sponsorluk/etkinlik ile ilgili güncel örnekler etrafında derinlemesine tartışmalar ve anlatımla gerçekleştirilecektir. Bir etkinlik belirledikten sonra sponsorluğu gerçekleştirecek marka/kurum için sponsorluk teklifi hazırlanacaktır. Teklif ders süreçlerinde öğrendiklerini kapsamaktadır. İkinci modülün sonunda seçilen bir markaya uygun sponsorluk etkinliği düzenlenecek. Final projesinde hazırlayacağınız faaliyet @ olarak notlanacaktır. Ders içi katılım ve aktiviteler 0 olarak değerlendirilecektir. Kasım ayında düzenlenecek etkinlik (panel, atölye, söyleşi vs.) ise 0 olarak notlandırılacaktır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Sponsorluk değerleri, ilkeleri ve amaçları |
Ders Okumaları |
3 |
Sponsorluk stratejileri ve planlama 1 |
Ders Okumaları |
4 |
Sponsorluk stratejileri ve planlama 2 |
Ders Okumaları |
5 |
Sponsorluk türleri ve paydaşları |
Seçilen marka ve sponsorluk raporu ve sunuşu |
6 |
Etkinlik Sponsorluğu |
Ders Okumaları / Vaka İncelemesi |
7 |
Spor Sponsorluğu |
Ders Okumaları / Vaka İncelemesi |
8 |
Kültür, Sanat Sponsorluğu |
Ders Okumaları / Vaka İncelemesi |
9 |
Güncel Trendler |
Etkinlik raporu ve sponsorluk durumu |
10 |
Etkinlik Planlama |
Ders Okumaları |
11 |
Aktivite koordinasyonu |
Ders Okumaları |
12 |
Bütçe Planlama |
Ders Okumaları |
13 |
Güncel Örnek Analizi |
Etkinlik organizasyonu |
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
• Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers.
• John Amis and T. Bettina Cornwell (2005) Global Sport Sponsorship |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
12 |
- |
Proje |
1 |
30 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
1 |
30 |
Proje Raporları |
1 |
40 |
Total: |
15 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 28 | 28 |
Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek