DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılıkta Yeni Eğilimler ADV 404 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Tüketiciyi ve reklam vereni anlama ve yorumlama becerileri kazanmaları
• Reklamcılığın ve mecraların değişen dünya ile birlikte daha yaratıcı ve etkili kullanımı ile ilgili örnekler üzerinden geleceğin iletişim dünyasını anlamaları öngörmeye hazırlıklı olmaları
• Mecra pazarlaması konusunda genel bilgi edinmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Reklamcılıkta yeni eğilimler, reklamcılığın, tüketicilerin ve mecraların yeni eğilimler doğrultusunda değişimi ve gelecekteki konumu, fikir doğrultusunda oluşan yeni mecralar, gerilla reklamcılık, örnekler üzerinde sunumlar, mecra pazarlaması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Geleneksel reklamcılığın sağladığı becerilerle geleceğin reklamcılığı üzerine düşünmek, yorumlamak ve öngörme becerisi kazanmak
  • 2- Fikir kendi mecrasını yaratır sözünden hareketle yaratıcı mecra uygulama örnekleri üzerinde konuşabilecek ve yorumlayabilmek.
  • 3- Fikri geliştirmenin yanı sıra sunma becerileri edinmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Değişen Tüketici Alışkanlıkları 2. Trendler 3. İçerik Pazarlaması Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Sözlü proje sunumları ders notunun ’ını oluşturmaktadır. Sınıf içi uygulama raporları ders notunun ’unu oluşturmaktadır. Proje raporu 0 ve geri kalan 0’luk kısmı ise final sunumu ile tayin edilmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Değişen dünya ve trendlerin ortaya çıkışı Araştırma ödevi
3 Pazarlama ve reklamcılığı etkileyen tutum ve davranış değişiklikleri Araştırma ödevi
4 Türkiye’de değişen tüketici alışkanlıkları Araştırma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi
5 Medya trendleri ve yeni mecralar Okuma ödevi
6 Tasarım trendleri Okuma ödevi
7 Teknoloji trendleri Okuma ödevi
8 Produksiyon trendleri Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi
9 Değişen müşteri sadakati ve içerik pazarlamasının doğuşu Okuma ödevi
10 İçerik trendleri Okuma ödevi & uygulama raporu
11 Data odaklı içerik yaratmak Okuma ödevi
12 Markaların içerik stratejisi oluşturması ve pazarlaması Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi
13 Sunum Haftası
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Books:
Pulizzi, Joe. Content INC. 1st ed. Mc Graw Hill Education, 2015
Odabaşı, Prof. Dr. Yavuz. Post Modern Pazarlamayı Anlamak, 1. Baskı, The Kitap, 2019

Articles:
Wunderman Thompson Intelligence (web sitesi) - Protecting Digital Identities
The New Social Media
Streaming Wars 2.0
Generation Alpha

Faith Popcorn’s Brain Reserve (web sitesi - Trendbank
Think With Google (web sitesi) – Insights to understand consumer needs
Content Marketing Institure – Content Management and Strategy


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Uygulama 2 20
Proje 3 30
Sunum/Jüri 3 20
Proje Raporları 1 30
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2918
Proje31030
Sunum/Jüriye Hazırlık31030
Proje Raporlarının Sunumu13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3