DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Reklam Yapımı |
ADV 405 |
Güz |
01+04+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklam yapımı sürecinin yapısı ve bu yapıyı oluşturan rollerin sorumlulukları hakkında genel bir bilgi sahibi olması
• Bir yaratıcı ajansın kampanya üretim mekanizmasına sürecin başından sonuna kadar hâkim olması
• Fikirle başlayan yaratıcı tasarım sürecinin farklı mecralara nasıl uyarlandığı konusunda bilgi sahibi olması beklenmektedir |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, reklamcılık sektöründe prodüksiyonun nasıl ele alındığını görsel etkinin farklı mecralarda nasıl yaratıldığı, statik reklam prodüksiyonda öğelerin nasıl kullanıldığı, bir televizyon reklamının nasıl üretildiği, reklamcılık sektöründe kullanıcı deneyiminin nasıl tasarlandığı. dijital medya ve prodüksiyon becerilerinin nasıl geliştirildiği gibi başlıklar altında inceler. Sektörden gelen misafir konuşmacılarımız sayesinde öğrenciler reklam yapımına çok farklı boyutlardan bakabilme fırsatını bulur |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı mecralardaki reklamlara sanatsal yaklaşımı oluşturan unsurları kullanma becerisi
- 2- Farklı mecralardaki reklamlara sanatsal yaklaşımı oluşturan unsurları kullanma becerisi
- 3- Bir reklam kampanyasını farklı perspektiflerden değerlendirebilme becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Statik reklam yapımı 2. Film yapımı 3. Dijital reklam yapımı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (Ders planı tanıtımı) |
|
2 |
Görsel etkiyi oluşturmak |
Ders Notları |
3 |
Sanat yönetmeni kimdir |
Ders Notları |
4 |
Basın reklamlarında sanat yönetimi |
Ders Notları |
5 |
Modül proje sunumları |
Proje sunumu |
6 |
Hareketli görüntüde sanat yönetimi |
Ders notları |
7 |
Video reklam türleri |
Ders notları |
8 |
TV reklamı yapım süreci |
Ders notları |
9 |
Modül proje sunumları |
Proje sunumu |
10 |
Dijital medyanın dinamikleri |
Ders notları |
11 |
Kullanıcı deneyimini tasarlamak |
Ders notları |
12 |
Çevrimiçi video pazarlama |
Ders notları |
13 |
Modül proje sunumları |
Proje sunumu |
14 |
Ders inceleme haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
12 |
- |
Proje |
3 |
50 |
Sunum/Jüri |
3 |
50 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 3 | 21 | 63 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek